رعایت مصرف برق در فصل گرما

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از مردم خواست مدیریت مصرف و الگوی مصرف برق را در فصل گرما رعایت کنند.

فرج نیا در جمع خبرنگاران علت ناترازی برق را بدمصرفی در کنار کمبود تولید عنوان کرد و با تاکید بر آگاهسازی و افزایش فرهنگ عمومی مردم در این زمینه  گفت: در بخش خانگی مصرف بالایی داریم و لازم است برای عبور موفق از پیک برق، رعایت الگوی مصرف جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه سهم سیستم‌های سرمایشی در مصرف برق ۳۰ تا ۴۰ درصد است تنظیم دمای منزل به ۲۴ درجه سانتیگراد را در فصل گرما مورد انتظار دانست.

وی گفت: ادارات هم باید در ایام پیک بار تابستان، مصرف برق را در وقت اداری ۳۰ درصد و در خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش دهند در غیر این صورت برق آنها با اخطار قبلی قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نصب کنتور‌های هوشمند در واحد‌های صنعتی گامی برای مدیریت مصرف برق در کارخانجات بیان کرد و با اشاره به رشد ۷ تا ۹ درصدی سالانه مصرف برق صنایع، گفت: در فصل گرما واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی با جابجایی روز‌های تعطیل هفتگی برای مدیریت بار همکاری کنند.

فرج نیا افزایش روشنایی معابر تبریز به ۹۵ درصد، جایگزینی شبکه‌های مسی برق، ساماندهی شبکه داخلی برق بازار تبریز، نوسازی شبکه‌های برق محدوده مرکزی تبریز و توسعه شبکه برق متناسب با مبلمان شهری را از اولویت‌های امسال شرکت توزیع نیروی برق تبریز برشمرد. 

وی میزان فروش برق این شرکت در سال گذشته را ۱۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: چهار هزار و ۴۰۰ میلیون ریال از این رقم تاکنون وصول نشده است.

 وی همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت مردم برای شناسایی و جمع آوری دستگاه‌های غیرقانونی ماینر گفت: در ۵ سال گذشته بیش از ۱۱ هزار دستگاه ماینر در ۶۳۳ مرکز دستگاه استخراج رمز ارز در حوزه این شرکت شامل شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر کشف و متخلفان حدود ۴۷ میلیارد تومان جریمه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار