رئیس‌ جمهور اوکراین:

اعضای ناتو هنوز موضع مشترکی برای پیوستن اوکراین ندارند

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ناتو هنوز موضع مشترکی برای پیوستن اوکراین به این سازمان و کمک به کی‌یف ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که هنوز هیچ موضع مشترکی میان اعضای ناتو درباره پیوستن اوکراین به این اتحادیه و ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف وجود ندارد.

زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفت: «هنوز موضع مشترکی بین ۳۰ کشور عضو در مورد پیوستن اوکراین به ناتو و ارائه کمک‌های نظامی به ما وجود ندارد، اما اکثر کشور‌ها از ما حمایت می‌کنند.»

این در حالی است که مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا به اوکراین گفته اند که بعید است عضویت این کشور در ناتو در دهه آینده تایید شود.

پیشتر، روسیه درباره پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داده بود. روسیه اعلام کرد اگر به اوکراین اجازه عضویت در ائتلاف ناتو داده شود، مسکو این اقدام را تلافی خواهد کرد چرا که عضویت اوکراین در ناتو به شدت خطرناک است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: کمک نظامی قدرت‌های غربی به اوکراین، هم اکنون به تهدیدی علیه مسکو تبدیل شده و روابط روسیه با ناتو را قطع کرده است.

اوکراین در حال حاضر نقطه تنش اصلی بین روسیه و غرب است. آمریکا مدعی است که روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز در مرز‌های اوکراین مستقر کرده و به احتمال زیاد برای تهاجم به این کشور آماده شده است. مسکو برخلاف ادعا‌های غرب و ناتو بار‌ها اعلام کرده است که قصد حمله به کی‌یف را ندارد.

این تنش‌ها زمانی تشدید شد که ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اکراین در وضعیت فعلی نمیتونه به عضویت ناتو در بیاد. چون روسیه شبه جزیره کریمه را اشغال کرده و در حالت نیمه جنگی با روسیه و اوباش دست نشانده درق بخش خاوری اکراین مواجه هست.
اعضای ناتو با عضویت مخالفند چون به محض عضویت اکراین باید به اکراین کمک کنند تا بخش اشغالی را از روسیهدپس بگیرند که منجر به جنگ بزرگ میشود.
آخرین اخبار