سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در یمن

نیرو‌های مسلح یمن از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در مأرب خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نیرو‌های مسلح یمن از سرنگون کردن یک پهپاد جاسوسی آمریکایی در مأرب خبر دادند.

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کردند: این پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع «اسکن ایگل» بوده که به هنگام انجام اقدامات خصمانه در آسمان «وادی عبیده» در مأرب سرنگون شده است.

همچنین شبکه تلویزیونی المسیره به نقل از سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: پدافند هوایی یمن به لطف الهی توانست یک فروند هواپیمای جاسوسی سعودی از نوع "اسکن ایگل" ساخت آمریکا را هنگام اقدام خصمانه بر فراز حریم هوایی دره عبیده در مأرب با سلاح مناسب هدف قرار دهند و سرنگون کند.

گفتنی است روز گذشته نیز یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود که نیرو‌های یمنی پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان سعودی را موشکباران کرده‌اند.

یحیی سریع گفت: «آشیانه جنگنده‌های سعودی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را هدف قرار دادیم. این پایگاه با ۵ موشک بالستیک به طور دقیق مورد اصابت قرار گرفت.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اضافه کرد: «این حمله در پاسخ به تشدید حملات هوایی و جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته است. بر آمادگی خود برای اجرای عملیات بزرگتر و گسترده‌تر تا زمان تداوم تجاوز و محاصره تأکید می‌کنیم.»

نزدیک به ۷ سال پس از شروع جنگ یمن از سوی برخی از کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال آزادسازی یکی از بزرگترین استان‌های این کشور هستند. استان مأرب به دلیل جایگاه جغرافیایی خود بسیار مهم بوده و به مرز‌های عربستان نیز نزدیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار