اخراج اعضاء جمعیت «الوفاق بحرین» از لبنان

درپی درخواست رژیم آل خلیفه از لبنان، وزیر کشور لبنان دستور اخراج اعضاء جمعیت الوفاق بحرین از این کشور را صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، این کشور اعضای «جمعیت الوفاق بحرین» که یک گروه مخالف با رژیم آل خلیفه است، را از خاک خود اخراج خواهد کرد.

«بسام مولوی» وزیر کشور لبنان در نامه‌ای به مدیرکل امنیت این کشور دستور داد تا اقدامات و تدابیر لازم برای اخراج اعضای غیرلبنانی جمعیت الوفاق بحرین را اتخاذ کند.

وزیر کشور لبنان دلیل اخراج اعضای جمعیت الوفاق را کنفرانس مطبوعاتی آن در تاریخ ۲۰۲۱/۱۲/۱۱ در بیروت، آسیب به منافع لبنان و بی‌احترامی به روابط آن با بحرین ذکر کرده است.

جمعیت الوفاق بحرین در لبنان چند روز پیش در راستای گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ارتباط با اقدامات ضد حقوق بشری رژیم آل خلیفه در بحرین، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده بود.

طی روز‌های گذشته، تماس‌ها، مطالبات و فشار‌های بین‌المللی بر «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین برای آزادی فعالان سیاسی و پایان دادن به تخلفات علیه شهروندان بحرینی افزایش یافته است. آخرین تماسی که مقامات بحرین دریافت کردند از سوی سازمان عفو بین‌الملل بود که با زبانی کاملاً صریح به مقامات رژیم آل‌خلیه اعلام کرد خواستار پایان دادن به تخلفات در این کشور است.

عفو بین‌الملل در حساب رسمی توییتر خود نوشت: «۸ روز قبل از روز ملی بحرین، از پادشاه می‌خواهیم به مجازات‌های ظالمانه و ناعادلانه علیه زندانیان عقیدتی از جمله «عبدالهادی الخواجه» پایان دهد و دستور آزادی فوری و بدون قید و شرط آن‌ها را صادر کند.»

عبدالهادی الخواجه، مدافع حقوق بشر از ۹ آوریل ۲۰۱۱ بازداشت شده است. او از جمله رهبران و فعالان مخالف بود که در بهار ۲۰۱۱ در این کشور دستگیر شدند. همه مدافعان حقوق بشر صرفا به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز هدف قرار گرفته و زندانی شدند.

انقلاب مردم بحرین علیه حاکمیت این کشور از تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱، آغاز شده است که با سرکوب شدید آل خلیفه و با استمداد از مأموران رژیم آل‌سعود مواجه شد.

پس از کنفرانس مطبوعاتی جمعیت الوفاق در بیروت، رژیم آل خلیفه از این اقدام جمعیت الوفاق عصبانی شد و علی‌رغم آن‌که چندی پیش و درپی اظهارات جورج قرداحی، وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان درمورد بیهوده بودن جنگ یمن، سفیر خود در بیروت را فراخوانده بود، از دولت لبنان خواست تا با این‌گونه اقدامات مقابله کند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ساعاتی پیش وزیر کشور بحرین در تماسی تلفنی با وزیر کشور لبنان در این خصوص گفت‌وگو کرده و وزیر لبنانی وعده داده است که از این‌گونه اقدامات مانع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار