تحلیل‌گر صهیونیستی:

بنت از امارات دست از پا درازتر بازگشت

یک تحلیل‌گر صهیونیست با بررسی سفر بنت به امارات اعلام کرد او بدون هیچ دستاوردی در خصوص ایران به اراضی اشغالی بازگشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «زوی باروئل» تحلیل‌گر روزنامه «هاآرتص» با بررسی سفر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات نوشت: «بنت درخصوص ایران دست از پا درازتر از امارات بازگشت. او قصد داشت متحد خود را متقاعد کند در تهدید‌های نظامی که تل‌آویو علیه تهران انجام می‌دهد، شرکت کند اما به نظر می‌رسد آن ائتلاف عربی که پنج سال پیش عربستان علیه ایران راه انداخت دیگر وجود ندارد.»

نویسنده در این گزارش به بررسی روابط پیچیده و ریشه‌دار اقتصادی و استراتژیک بین ابوظبی و تهران پرداخت و تاکید کرد که این افزایش منافع بین دو طرف نشان می‌دهد «محمد بن زاید» ولیعهد امارات در آینده‌ای نزدیک به ایران سفر خواهد کرد. او در ادامه سوالی درخصوص روابط ابوظبی و تل‌آویو نیز بیان کرده و گفت: آیا امارات بعد از این تحولات می‌تواند در میان متحدان تل‌آویو که علیه ایران فعالیت می‌کنند جای داشته باشد؟

بارئل به برگزاری چند دور مذاکره مستقیم میان عربستان و ایران نیز اشاره و اعلام کرد ریاض به به دنبال از سرگیری دوباره روابط دیپلماتیک با تهران است.

این نویسنده صهیونیست در پایان نیز نوشت: بعد از خط ارتباطی که میان ابوظبی و تهران راه بیافتد، دیگر به نفع امارات نیست در تحریم‌های آمریکا علیه ایران شرکت کند و همین می‌‎تواند عاملی باشد که از شدت تحریم‌ها علیه ایران بکاهد. اکنون به نظر می‌رسد امارات بر اساس یک دستور کار جدید کار می‌کند که ارتباط گرفتن با ایران و ترکیه از گزینه‌های اصلی آن و تمهیداتی برای بعد از خروج آمریکا از منطقه است.

در مقابل منابع عربی نیز فاش کردند بن زاید به بنت اطمینان داده است روابط ابوظبی با تهران تاثیری بر روابط ابوظبی و تل‌آویو نخواهد گذاشت.

پیش از این نیز منابع غربی بعد از سفر «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات به ایران و دیدار با «حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «علی شمخانی» دبیر شورای امنیت ملی کشورمان اعلام کردند امارات به سه دلیل مجبور شده است سیاست‌های منطقه‌ای خود را تغییر دهد و آن سه دلیل ضرر مالی بعد از همه‌گیری کرونا، شرکت در جنگ یمن و لیبی به صورت مستقیم که به وجهه سیاسی و دیپلماتیک آن خدشه وارد کرده و ضرر‌های مالی بسیاری را روی دست مقامات این کشور گذاشته و بی اعتمادی نسبت به آمریکا و سیاست‌های آن درخصوص ابوظبی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار