ویدئویی نادر از یک گونه ماهی دریایی

محققان ویدئویی جالب از یک نوع ماهی در اعماق دریا تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه تحقیقاتی آکواریوم خلیج مونتری روز پنجشنبه ویدئویی جدید از یک موجود دریایی منتشر کرد. این موجود که به عنوان ماهی چشم بشکه ای ( Barreleyes) شناخته می‌شود و با سر شفافی که دارد یک موجود جذاب به نظر می‌رسد. محققان هفته گذشته این فیلم را در یک سفر تحقیقاتی در سواحل کالیفرنیا با کمک دستگاهی که از راه دور کنترل می‌شد، تهیه کردند.

طبق گزارش CNET، محققان این آکواریوم «تامی ناولس» و تیم همراهش در حال جمع آوری ژله برای نمایشگاه آتی آکواریوم بودند که این موجود را مشاهده کردند. در ویدئوی منتشر شده این ماهی با سری شفاف و چشمان سبز درخشان دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید


این موسسه در توضیح این ویدئو گفت: "وسایل نقلیه راه دور ما بیش از ۵۶۰۰ غواصی را ثبت کرده و بیش از ۲۷ هزار و ۶۰۰ ساعت فیلم ضبط کرده است. با این حال ما فقط ۹ بار با این ماهی روبه رو شدیم."

به گفته محققان این موسسه، ماهی چشم بشکه ای در عمق بین ۲ هزار تا ۲۶۰۰ فوتی زندگی می‌کند. این موجود برای شکار طعمه اش با چشم‌های خود همیشه به سمت بالا نگاه می‌کند و معمولا سخت پوستان کوچک در شاخک‌های آن به دام می‌افتند. دو فرورفتگی کوچک روی صورت این ماهی در واقع اندام‌های بویایی و اساسا سوراخ‌ های بینی آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
اینگونه از ماهی کم یاب فقط در اعماق اقیانوسهای بسیار عمیق زیست می کنند که انسان بدون تجهیزات زیردریایهای قوی و پیشرفته بدون سرنشین نمی توانند به آن اعماق سفر کند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بله پروفسور