بی‌تفاوتی اسنپ فود نسبت به اعتراض کاربران/ پول از دسته رفته مشتریان چه می‌شود؟

طی روز‌های گذشته شکایت‌هایی از کاربران اسنپ در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از کارشکنی چند باره اسنپ فود دارد.

مجموعه اسنپ به ویژه اسنپ فود برای بار چندم مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است و بدون توجه به این موضوع به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

در چند وقت اخیر، کسر هزینه سفارش از حساب بانکی و عدم ثبت آن در اپلیکیشن اسنپ فود، باعث حاشیه‌ها و گلایه‌های فراوانی از سوی مشتریان برای این استارتاپ شده است. به گفته کاربران تراکنش بانکی در این برنامه انجام می‌شود اما سفارش ثبت نمی‌شود. در این موارد نه تنها سفارشات مشتریان به دست آن‌ها نمی‌رسد بلکه با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهند، پاسخی از سمت اسنپ فود برای بازگشت وجه کسر شده نیز دریافت نمی‌کنند.

اما با این وجود به نظر می‌رسد مجموعه اسنپ فود، توجهی به انتقاد وارد کاربرانش ندارد و همچنان موضوع عدم ثبت سفارش مشتریان اسنپ فود، یکی از پربحث‌ترین موارد بین مشتریان این مجموعه محسوب می‌شود. با وجود گلایه‌های بسیاری که پیش از این به پلتفرم اسنپ‌فود شده بود اما با توجه به نظرات کابران در شبکه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد این مشکلات همچنان ادامه دارد.

کارشکنی اسنپ فود در رابطه با مشتریان به این موضوع محدود نمی‌شود و چند سال پیش نیز تاخیر در ارسال سفارشات، کاربران این پلتفرم را گلایه‌مند کرده بود. مجموعه اسنپ نشان داده در بازار انحصاری که در این زمینه برای خود ایجاد کرده، دیگر نظر کاربران برایش اهمیتی ندارد چرا که رقیب جدی وجود ندارد که از ترس از دست دادن سهم بازار خود در سفارش‌های آنلاین به گلایه و شکایت مشتریان خود رسیدگی کنند.

آن‌ها به خوبی می‌دانند که به واسطه جامعیت مراکز تحت پوشش اسنپ فود در بسیاری از شهرها، کاربران چاره‌ای جز سفارش غذا از اسنپ فود ندارند و سوء استفاده از این مسئله را هم در عدم رسیدگی به مشکلات و هم در افزایش قیمت‌ها به اوج خود رسانده اند.

یکی از کاربرانی که در این موضوع متضرر شده است، در گفتگو با دانشجو گفت: پس از ثبت سفارش معمولا موفقیت آن در صفحه اپلیکیشن ثبت می‌شود. اگر ثبت سفارش با موفقیت همراه نباشد، با اعلام برنامه نهایتا ۷۲ ساعت پس از واریز مبلغ کسر شده به حساب کاربر بازگردانده می‌شود، اما این‌بار با وجود پیگیری‌هایی که انجام دادم، پول پرداخت شده بازگردانده نشد.

این کاربر ادامه داد: یک بار اقدام به ثبت سفارش کردم، اما پس از انجام عملیات بانکی و پرداخت هزینه متوجه شدم که سفارش در صفحه ثبت نشده است، یک ساعت بعد برای بار دوم اینکار را انجام دادم، اما بازهم پس از کسر وجه سفارش ثبت نشد. در چنین مواقعی در کمتر از ۷۲ ساعت مبلغ کسر شده به حساب شخص بازگردانده می‌شود، اما این بار این اتفاق نیفتاد. نکته جالب توجه است که گزینه تماس با پشتیبانی هم از سایت اسنپ فود حذف شده بود و از این طریق نیز موفق به پیگیری نشدم. تنها راه اعلام مشکل شرح وضعیت در قسمت اعلام مشکلات بود که امتحان کردم، اما پس از گذشت چند روز باز هم پاسخی دریافت نکردم.

با جستجوی ساده عبارت اسنپ فود در شبکه اجتماعی ایکس یا اینستاگرام میتوان متوجه شد که اتفاق مشابه برای افراد زیادی رخ داده است. با پیگیری‌هایی که برخی از کاربران داشتند، بانک اعلام کرده بود که هزینه به حساب اسنپ فود واریز شده است، اما این پلتفرم مدعی است که هیچ مبلغی به حساب آن وارد نشده است.

این کارشکنی‌ها در اسنپ فود سابقه طولانی دارد و اولین بار نیست که کاربران با چنین مشکلاتی در این پلتفرم مواجه شده‌اند. دو سال پیش بود که تعداد زیادی از کاربران به دلیل تاخیر در سفارش در اسنپ فود شکایت کرده بودند ابتدا غذا را موجود نشان می‌دهد، اما پس از ثبت سفارش، مورد مذکور ناموجود شده و امکان ثبت سفارش وجود نداشته است، اما با بازگشت به صفحه اصلی دوباره مورد مذکور، در حالت موجود قرار می‌گرفت.

درادامه بخشی از پیام‌های کاربران در شبکه اجتماعی ایکس را مرور می‌کنیم:

واکنش کاربران اسنپ فود

بدقولی های اسنپ فود

بدقولی اسنپ فود

منبع: خبرگزاری دانشجو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
من یکبار سفارش غذا دادن بعد از نیم ساعت پشتیبانی اسنپ زنگ زد عذر خواهی کرد واعلام نمود این رستوران تعطیل بوده شماره کارت مرا گرفت روز بعد نزدیک ظهر پول به حسابم واریزشد دیگر از اسنپ غذا سفارش ندادم اسنپ فکر نمی کند که کسی غذا سفارش داده گرسنه هست پول دیگری برای سفارش غذا از جای دیگر ندارد باید پولش را سریع واریز کند
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۶:۴۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسنپ از اول دزد بود تا حالا دوتا سفر منو پولشو نریخته من به مسافرم زنگ زدم گفتش از حساب منکم شده ولی الان 3ماه هستش که پولم رو ندادن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تحریم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Dr
۰۸:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما برو سر کوچتون فلافل بخور
ما که تا باحال به مشکل نخوردیم
دست اسنپ فودم درد نکنه خدایی وقتی تخفیف غذا بهتون میدم چطور سریع استفاده میکنید
اینا هم در نظر بگیرید شاید کسی وقت نکنه از بیرون حضوری غذا بگیره
اسنپ فودم همه چی میاره درب منزل.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دقیقا این اتفاق برای من هم افتاد و غذا سفارش دادم ولی ثبت نشد و ۲۰۰ تومن من را خوردن و پیگیری ها هم هیچ فایده ای نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسنپو پاک کنید اپلیکیشن خوبی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
من یسفارش غذا دادم از پشتیبانی تماس گرفتن که غذای شما موجود نیست منو رو عوض کردم بازم متاسفانه گفتن موجود نیست .هیچی دیگه اون پول و که هزینه کردم دیگه بازگشت نداشت .قرار بود بزنن به کیف پول که متاسفانه پیگیری کردم .مقصر و آسان پرداخت کردن در کل من پولی ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۱:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسنپ داره از راننده و..بیگاری میکشه چرا کمسیون ۲۰درصدی میگیره مگه چه خدماتی میده داره روزانه میلیاردی به جیب میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هزاران میلیارد اختلاس آقاها و آقازاده ها چه می‌شود؟
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۰۹:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسنپ کلا از این موقعیت انحصاری که براش ایجاد شده داره سوءاستفاده میکنه توی شهرستان اسنپ باکس بخوای کار کنی کرایه ش 50*60تومنه که که کمسیونشو هم کم کنه دیگه پول گدایی برات میمونه سواری هم همینطور کرایه زیر بیست تومن نهایت زیر سی تومن میزنه کمیسیون شو هم ور میداره چیزی نمیمونه هیچ سرمایه ای نخوابونده و داره از سرمایه و وسیله مردم پول چاپ میکنه و درصدشو ورمیداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس،
۰۸:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسنپ علنا داره دزدی میکنند ولی کسی نیست بگه چرا ...پول راننده های اسنپ رو هم نمی ده ...عدم پرداختی ها رو
.اسنپ باید حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این اتفاق برای منم افتاد پول کسر شد ولی سفارش ثبت نشد. ۷۲ ساعت بعد هم باز از پول خبری نشد.تو پشتیبانی پیام دادم یه دو روز بعد تماس گرفتن شماره کارت و تراکنش گرفتن بعد پولو به کیف پولم ریختن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هوای میشود یکسال پول بنزین مارو خوردن اگر بدن 8حلقه لاستیک می‌خریم برو‌بیخیال شو‌ با الباقی بای بای کن
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۰:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دزدی اسنپ از وقتی شد شاه دزدی که گزینه عجله دارم ازش گرفته شده..توی هر چیزی که زیر شاخه مافیایی خودش قرار داره بشدت چپاول و غارت گری می‌کنه.. اسنپ باید حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو اسنپ مارکت( هایپر استار )هم تو مرحله ی پرداخت سه هزار تومان اضافه شد به مبلغ و من متوجه نشدم علت چی بود
Iran (Islamic Republic of)
مهرو
۲۳:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام. من مشتری ثابت اسنپ هستم. این مشکلات رو خداروشکر تا حالا نداشتم و واقعا تا الان از خدمات اسنپ راضی هستم. امیدوارم هر چه زودتر اشکالاتی که همه گفتند رفع بشه.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما احیانا از کارمندان اسنپ نیستید؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
برومند
۲۲:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حقیقتش منم تا الان همچین مشکلاتی نداشتم البته اتفاق افتاده که غذا سفارش دادم موجود نبوده یا یه بارم شیرینی... ولی پول کسر شده از کارتمو فرداش به کیف پولم تو آپ برگشت دادن... هرچند اینم بگم که معمولا من همه خدمات مربوط به اسنپ رو از همین آپ انجام میدم شاید دلیلش همینه که همچین مشکلاتی نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
انحصار طلب بودن اسنپ درسته ولی این قبیل مشکلات رو همه فروشگاههای آنلاین دارن یا مشکل نرم افزاریه یا کارکنان بعضا مبتدی ، یک وقتایی این باگ ها باعث میشه بعضیا هم غذای مفتی بخورن
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۲۲:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دقیقا مشکل از انحصاری بودن بازارش هست. مثل خودروسازهای دولتی، بازار رقابتی بشه کیفیت هم رشد میکنه.
ایران در جهان موازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
من دهک ششم یا هفتم هستم . خانه ندارم . بیمه سلامت ندارم . کلاهتان را بالاتر بزارید مالیات از مافیای مسکن ومافیای دلار چرا نمیگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۱:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چند ساله دارم از اسنپ استفاده میکنم و خرید میکنم تا حالا هیچ وقت مشکلی پیش نیومده اگه سفارشی هم لغو شده خودشون تماس گرفتن عذرخواهی کردن و پول رو برگشت دادن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
والا منم تا حالا مشکل نداشتم خیلی روابط عمومی بالایی هم دارند
همیشه مشکلی باشه زنگ می‌زنند کلی معذرت انگار ما مدیر کل استان هستیم بی‌خیال برادران اسنپ فدای سرتان بلاخره مشکل واسه هر کسی پیش میاد.در کل اسنپ پشتیبانی قوی تری نسب به ارگان های دیگه داره
مثلاً اولا کالا سفارش بدید سه روز بعد برات میارن ولی اسنپ فود نهایتش یک ساعت اونم مگر مجموعه دور باشه به منزل .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی یه کشور عقب مونده جهان سومی میاد ادای کشورهای پیشرفته رو دربیاره همین میشه ...
Iran (Islamic Republic of)
فروزان
۱۸:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهترین کامنتی که خوندم همین بود،اصل مطلب رو گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسنپ پول رانندگان را میخوره و پرداخت نمیکنه. هیچ جایی نمیشه برای این مبالغ کم شکایت کرد. اصلا صرفه نداره برای چند صد هزار تومن بری دادگاه شکایت کنی. تیکت بزنی فقط ازت تشکر میکنند که از توجه شما سپاس بگزاریم، از همراهی شما تشکر می‌کنیم. قانون نیست که اگر بود اسنپ اینجوری حق رانندگان نمی‌خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
از فروشگاه اسنپ خرید کردم کالا خراب بود مرجوع کردم یکماهه پول رو عودت نمیدن اصلا هم عین خیالشون نیست. دزدی میکنن و برقرار و استوار هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط یکبار به اسنپ فود اعتماد کردم و دیگه همچین اشتباه وغلطی رو تکرار نمیکنم. غذای مانده که گرم کرده بودن و لیموترش زده و خراب برامون فرستاد.
از پریروز هم پول راننده اسنپ رو 48ساعت نگه داشت روی صفحه برای من زد باموفقیت پرداخت شد ولی راننده میگفت وجه دریافت نکرده!! باپشتیبانی تماس گرفتم گفت باراننده هماهنگ شده 48ساعت بعد بحستبشون واریز میشه!!
استثمار اقتصادی یعنی همین.
این استثمار برخلاف اصل 3 قانون اساسی هست
در قانون اساسی بصراحت بیان شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مالک اسنپ کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام.ملت شریف ایران من عذاب وجدان دارم.من یک مدت در ناوگان اسنپ و تپسی بودم و تمام کلاهبرداری هاشون رو متوجه میشدم.دیگه خسته شدم و الان در یک آژانس مثل قدیم فعالیت میکنم.واقعا این دوتا دارن خون مردم رو میمکن و آقایون هم بهره میبرن و سهمی دارن.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
احتمالا یکی از بچه های باشگاه دوزار پولش رفته صبر کن برمیگرده دیکه گزارش نوشتن نداره که گدا برو ترمینال اش از بانک بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
نون پنیر ببندین به خیکتون شکموهای چاقالو
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲۰ درصد کم کنند ۵درصد بگیرن دارن دوزدی از رانندگان کی باید برسی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای خرید های اینترنتی و تلفنی واقعا کشور ما زیر ساخت مناسب نداره.
فعلا زوده برا ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای برقراری با پشتیبانی هم باید اندازه پول از دست رفته هزینه تماس بدی.
جالبه اینه اینو سایپا ایران خودرو و خیلی شرکت های دیگه هر کاری میخوان میکنن کسی هم نیست رسیدگی کنه چرا اخه؟!
پول اگر هم برگرده می‌ره تو کیف پول اسنپ اصلا شاید من نخوام دیگه از اسنپ استفاده کنم تکلیف چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
افتخارم اینه که تا حالا یکبار از اسنپ خرید نکردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
منم اشتباه کردم فقط یکبار بخاطر بی اطلاعی از اسنپ فود غذا خواستم که غذای مانده رو گرم کرده بود آوردند.
کلا دولت باید جلو این مافیا رو بگیره وجایگزین مطمئن معرفی وفعال کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا جایزه میخوای اسکول؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد قربانی
۱۸:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این روش در کل زیرمجموعه های اسنپ به رویه ای عادی بدل شده است سازمان تعزیرات حکومتی باید به اینگونه مسائل رسیدگی کند ولی متاسفانه به کارهایی که به قشر آسیب‌پذیر جامعه ضربه میزند می‌پردازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام اسنپ باید از ایران حذف بشه یک دزد تمام عیار عملی دست تو جیب همه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان نظاماتی
۱۸:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام دوستان بنده خودم پیک اسنپ فود هستم ولی اسنپ یه مدتی هست داره کلاه برداری میکنه بنده خود راننده اسنپ هستم خودمو بخاطر اینکه شاکی شدم مسدود کرده شماها لطفا کننین در فضای مجازی پخش کنید و سعی کنید که دیگه کسی از اسنم سافرش ندهید از خود رستوران سفارش دهید خیلی بهتر هم اتمینان براتو بهتر هست جونکه میدونید هم پولتون از دست نمیره هم غذاتون بهتون میرسه بنده خودم پیک اسنپ فود هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
پشتیبانی اسنپ فود خیلی بهتر از خود رستوراناس که معلوم نیست با چه کیفیتی غذا دستت بدن و به کی بخوای اعتراض کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسافر کرایه نمی‌دهد اسنپ پیگری میکنی میگه گزارش کن پیگری میشود از همون کرایه که پرداخت نشده بجای اینکه کرایه راننده را بدهد تازه ازش بیست درصد کمسیون کسر میکند این بی عدالتی است کسی هم جوابگو نیست فقط یه تلفن گویای سرکاری دارند بدون نتیجه.اگر برای گرفتن کرایه با راننده محکم حرف بزنی هزارتا برات گزارش میزنند و بجای کرایه تازه دوباره اسنپ جریمه آن میکند اینست روش نوین برده داری
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۸:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ار اسنپ خرید نکنید تنها راه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دادا اسنپ کرایه میگیره برای خودش یه آب خنک هم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
یه مشکلش دیگه اینجاست که توی قسمت غذا، وقتی خرید به دلیل مشکلی از طرف فروشنده لغو میشه پول به همون قسمت غذا بر می گرده. داروخانه هم همین طور. با اون پول دوباره فقط از داروخانه می تونید خرید کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان نظاماتی
۱۸:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
از رستوران خرید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۷۲ ساعت بعد وجه به حساب بر میگرده
برای من که چند بار بعد از لغو اینجور شد و چند روز بعد برگشت
ولی قبلا زودتر و تقریبا بلافاصله وجه در حساب بر می‌گشت د می تونستیم با همون مبلغ خرید جدید رو تکمیل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
فروشگاهش هم محصولات رو ناقص به دست من رسوند و اصلا پیگیری هم نداشت و پول اون کالاهایی که برام نفرستادن هدر رفت و کسی جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان نظاماتی
۱۸:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودتون خرید کنید اسنپ قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نظر من بساط اسنپ رو کلا باید جمع کنن
خیلی باعث متضرر شدن مردم میشه و کسی هم انگار حرفش نمیشه هر رور هم هیولاتر میشه
آخرین اخبار