وزیر میراث فرهنگی:

مسجد جامع عتیق موزه معماری ایران است

ضرغامی در دومین روز از سفر خود به اصفهان، ضمن بازدید از مسجد جامع عتیق گفت: این مسجد موزه ای از سبک های مختلف معماری ادوار گذشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دومین روز سفر خود را در اصفهان با دیدار از قسمت های مختلف مسجد جامع عتیق، یکی از کهن ترین مساجد اصفهان آغاز کرد و در این بازدید، یکی از تورهای گردشگری اسپانیایی بازدید کننده از این مسجد را همراهی کرد.

مسجد جامع عتیق، یکی آثار معماری و میراث فرهنگی ارزشمند اصفهان است که به دلیل دربرگیری آثار و سبک های مختلف معماری از دوره سلجوقی به این سو، به موزه معماری و خوشنویسی  ایران مشهور است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بعد از دیدار از مسجد جامع عتیق در قلب بافت کهن شهر، از ساختمان در حال تکمیل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در ابتدای خیابان چهارباغ عباسی بازدید کرد. 

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعدازظهر پنجشنبه به منظور بازدید از آثار تاریخی اصفهان و محورهای گردشگری به این شهر سفر کرد.

وی روز گذشته از کارگاه مرمتی گنبد مسجد جامع عباسی و بازارچه صنایع دستی حسن آباد در جوار میدان نقش جهان دیدن کرد. همچنین وزیر مراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و برخی از فعالان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دیدار و گفت و گو کرد.  

یکی از دغدغه های فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که در دیدار با وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مطرح و قرار شد در روزهای آینده با اجماع نظر کارشناسان هر سه حوزه، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان اعلام شود. 

همچنین در ماه های اخیر جمعی از کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی نسبت به تهدیدهایی مانند فرونشست زمین برای آثار تاریخی اصفهان اظهار نگرانی کردند و بنابراین در ۲۲ آبان امسال دفتر رئیس جمهوری در نامه‌ای دستور رییس جمهوری مبنی بر عزیمت به اصفهان را به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ کرد.

استان اصفهان به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن شامل میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع و سه قنات به ثبت جهانی رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار