تاثیرگذاری تزریق ۳ دوز واکسن در مقابله با امیکرون

شرکت فایزر و بایونتِک از تاثیرگذاری بالای واکسن خود در برابر سویه جدید ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گرچه ظهور سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون در آفریقای جنوبی در هفته‌های اخیر باعث افزایش نگرانی‌ها درباره کنترل و مدیریت این بیماری شده است، اما شواهد جدید از تاثیرگذاری واکسن‌های فعلی بر روی این سویه حکایت دارد.

شرکت فایزر و بایونتِک در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند تزریق ۳ دوز واکسن کرونا این شرکت می‌تواند به طور موثری در برابر سویه امیکرون عمل کند. شواهد آزمایشگاهی حاکی از آن است که آنتی بادی‌های ناشی از واکسن فعلی ما باعث غیرفعال شدن سویه جدید شده است.

با این وجود، حتی تزریق دو دوز واکسن نیز به میزان قابل توجهی از ابتلا به کرونای شدید و بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می‌کند.

اوزلام تورسی، مدیر بخش داروسازی شرکت آلمانی بایونتک در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: تزریق دو دوز واکسن کرونا به عنوان نخستین لایه محافظتی در برابر سویه جدید موثر است، اما تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) باعث محافظت بیشتر فرد در برابر ویروس می‌شود.

شرکت بایونتک و فایزر اعلام کرده اند واکسن تطبیق یافته با سویه امیکرون را تا مارس ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهند کرد.

پس از این اتفاق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود نوشت: داده‌های جدید این دو شرکت که نشان دهنده تاثیرگذاری واکسن آن‌ها در برابر امیکرون است، باعث خرسندی است. هر فردی که تاکنون دوز تقویتی واکسن را دریافت نکرده است برای دریافت آن اقدام کند.

اوگر شاهین، مدیر اجرایی شرکت بایونتک اعلام کرد بهتر است فاصله میان دریافت دوز دوم و سوم واکسن به دلیل ظهور سویه جدید کرونا کاهش پیدا کند.

وی پیشنهاد داد که این فاصله به ۳ ماه کاهش یابد. این در حالی است که کشور‌های غربی هم اکنون ۶ ماه پس از دوز دوم اقدام به تزریق دوز تقویتی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار