بازگشت ۴۳ هزار هکتار از اراضی ملی به بیت المال

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۲ هزار هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال بازگردانده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با اجرای طرح راستی‌آزمایی و تحقق هوشمندسازی یگان حفاظت توانستیم ۸۵ درصد اراضی را که در اختیار راه و شهرسازی بود تحویل یگان حفاظت کرده تا امر صیانت از آنها انجام شود.

او تصریح کرد: در این راستا ما توانستیم ۴۲ هزار هکتار متصرفات در اراضی را به بیت‌المال بازگردانده و تکلیف این اراضی را اعم از املاک حقوقی در استان‌های مختلف مشخص کرده و معرفی کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در قالب طرح هوشمندسازی با راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ در تلاش هستیم تا پل ارتباطی بین مردم و ادارات راه و شهرسازی باشیم تا مردم در صورت رؤیت زمین‌خواری آن را گزارش کنند.

خردمند افزود: در این راستا قرار است سیستم پیامکی نیز فعال شود تا با دریافت گزارش‌های مردمی و همچنین بارگذاری اطلاعات کلیه اراضی دولتی در بانک زمین لحظه به لحظه حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال را دقیق و درست مورد رصد قرار دهیم.

او در ادامه تصریح کرد: در کنار گشت‌های مرتب یگان حفاظت در جلوگیری از تصرفات و تعرضات به اراضی ملی، در یک سال اخیر نسبت به تهیه لباس فرم برای نیروهای یگان با همکاری نیروی انتظامی و وزارت کشور اقدام کردیم تا از لباس‌های متحدالشکل در سراسر کشور نیروهای یگان استفاده کنند.

خردمند حمایت دستگاه قضائی به ویژه دادستان کل و دادستان‌های استان‌ها را برای مبارزه بی‌امان با زمین‌خواران یادآور شد و اضافه کرد: حمایت قضائی از واحدهای گشتی حفاظت باعث تقویت کار یگان شده و ما توانستیم فعالیت‌های مناسبی را در یک سال اخیر در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اجرای احکام له دولت را با رفع تعرض و تصرف اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان و بازگشت آن به بیت‌المال را یادآور شد و بیان کرد: در استان اردبیل اقدامات خوبی با تلاش یگان حفاظت به رغم کمبود نیرو در مبارزه با زمین‌خواری و رفع تصرفات اراضی ملی انجام شده و همچنان نیروی این مجموعه با روحیه بسیجی و جهادی سعی دارند تا حافظ اراضی ملی باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.