سخنگوی کرملین:

پوتین پیشنهاد پیوستن به گروه نرماندی را به بایدن نخواهد داد

سخنگوی کرملین گفت رئیس جمهور روسیه، قصد ندارد در کنفرانس ویدئویی امروز به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد پیوستن به گروه نرماندی را بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قصد ندارد در جریان کنفرانس ویدئویی امروز به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای پیوستن به گروه نرماندی (روسیه، آلمان، فرانسه، اوکراین)  پیشنهاد دهد.

وی گفت: «رئیس جمهور آمریکا بعید است که چنین پیشنهادی از سوی رئیس جمهور روسیه دریافت کند. تاکنون پاریس و برلین متقاعد شدند که این گروه خودکفا است و نیازی به گسترش آن نیست.»

به گفته سخنگوی کرملین، اثر بخشی گروه چهار جانبه نرماندی به دلیل تمایل نداشتن اوکراین به اجرای توافق‌نامه‌های مینسک، «بسیار کم» بوده است. 

دیمیتری پسکوف همچنین با اشاره به برگزاری کنفرانس ویدئویی امروز (سه شنبه) بین روسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا تاکید کرد که پوتین و بایدن به طور ویژه درباره عملکرد نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور بحث خواهند کرد.

به گفته وی، طرفین همچنین درباره روابط دوجانبه شامل ماموریت‌های دیپلماتیک که در حال حاضر، به نظر می‌رسد همه آن‌ها در یک وضعیت بحرانی قرار دارند، با یکدیگر بحث خواهند کرد.

پسکوف بار دیگر  بر لزوم بررسی توافقات انجام شده در دیدار دو طرف در ژنو تاکید کرد.

روز گذشته، سخنگوی کاخ کرملین پیش از تماس ویدئویی «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» روسای جمهور روسیه و آمریکا به وخامت روابط میان دو کشور اشاره کرد و گفت: «نباید انتظار بالایی از این نشست داشت.»

پیشتر کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با مشاهده افزایش تنش میان مسکو و واشنگتن بر سر اوکراین، دولت روسیه در تلاش برای برقراری تماسی ویدئویی میان ولادیمیر پوتین و جو بایدن است.

تنش‌ها بین آمریکا و روسیه از آنجایی شروع شد که ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، مدعی شد روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد اما روسیه بارها این ادعا را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
پوتین به جای دعوت از امریکا باید به اسد و سید پیشنهاد بده بیان تو گروه بازی نرماندی
آخرین اخبار