کرملین:

از نشست بایدن و پوتین نباید توقع بالایی داشت

سخنگوی کاخ کرملین با توجه به وضعیت کنونی روابط آمریکا و روسیه، خواستار عدم انتظار بالا از نشست آتی روسای جمهور دو کشور با محوریت اوکراین شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین پیش از تماس ویدئویی «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» روسای جمهور روسیه و آمریکا به وخامت روابط میان دو کشور اشاره کرد و گفت: نباید انتظار بالایی از این نشست داشت.

پسکوف در بیانیه خود گفت: «ما مطلع شدیم که رئیس ‎جمهور آمریکا با پیشنهاداتی که از قبل مشخص کرده در این تماس حاضر خواهد شد. به احتمال زیاد این موارد درباره وضعیت اوکراین خواهد بود، این برای ما مهم است و رئیس‌ جمهور روسیه با اشتیاق به آن گوش فرا خواهد داد و این قابل پیش‌بینی است که تا چه حد می‌توان تنش‌ها را از میان برد.»

او در ادامه اعلام کرد که تنها یک راه برای کاهش تنش بر سر اوکراین وجود دارد و آن هم اطمینان از آن است که کی‌یف برای حل مشکل این منطقه به زور متوسل نمی‌شود.

به تازگی کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با مشاهده افزایش تنش میان مسکو و واشنگتن بر سر اوکراین، دولت روسیه در تلاش برای برقراری تماسی ویدئویی میان ولادیمیر پوتین و جو بایدن است. این تماس قرار است فردا (سه‌شنبه) انجام شود.

ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، مدعی شد روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد؛ این اظهارات او باعث شد تا تنش میان دو کشور افزایش یابد.

اظهارات بلینکن از سوی رسانه‌های مختلف تکرار شد، اما در واکنش کاخ کرملین در بیانیه‌ای با رد این ادعاها، آن‌ها را کمپین ضد روسی و راهی برای انحراف افکار عمومی از عملیات نظامی اوکراین در دونباس دانست.

همچنین در آن زمان دیمیتری پسکوف در این باره گفت: «اتهامات درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین به عنوان پرده‌ای برای پنهان کردن برنامه‌های نظامی کی‌یف در راستای حل اختلافات با زور عمل می‌کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار