چین ادعای آمریکا درباره سیستم مافوق صوت جدیدش رد کرد

یک مقام آمریکایی مدعی شد که چین سیستم مافوق صوت جدیدی با قابلیت رفتن و ماندن در فضا و بازگشت دوباره به زمین دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ یک افسر نیروی فضایی آمریکا مدعی شد که چین سیستم مافوق صوت جدیدی با قابلیت رفتن و ماندن در فضا و بازگشتن به زمین را آزمایش کرده که چین این ادعا را تکذیب می‌کند. این مقام آمریکایی در ادامه گفت که این سیستم یک دستگاه مداری است و می‌تواند برای مدت زمان طولانی در فضا بماند.

براساس گزارش فایننشال تایمز (FT) در ۱۶ اکتبر، چین یک وسیله نقلیه مافوق صوت را آزمایش کرده که موشکی را شلیک کرد که حداقل پنج برابر سرعت صوت، سرعت داشته است. در یک رویداد آنلاین که توسط نیروی هوایی آمریکا برگزار شد، سالزمن اظهاراتی را در مورد این وسیله نقلیه مافوق صوت زیرمداری چین بیان کرد.

او گفت که کلمات استفاده شده در مورد وسیله نقلیه برای اینکه بفهمیم بحث در مورد چیست، مهم است. اصطلاح مافوق صوت به سرعت‌های بالاتر از ۵ ماخ، پنج برابر سرعت صوت گفته می‌شود. کلمه زیرمداری یا Suborbital اجسامی هستند که می‌توانند به فضا برسند، اما وارد مدار اطراف زمین نمی‌شوند.

هواپیمای مافوق صوت

سالزمن گفت: "این یک سیستم کاملاً متفاوت است، زیرا کوچک مدار با زیر مدار متفاوت است. کوچک مدار به این معنی است که وسیله نقلیه می‌تواند تا زمانی که کاربر تعیین کند در مدار بماند و سپس به عنوان بخشی از مسیر پرواز از مدار خارج شود. "

پرواز زیر مداری، پروازی فضایی است که در آن با آنکه فضاپیما یا موشک به فضای بیرونی می‌رسد، اما مسیر پرواز با ورود دوباره به جو یا سطح گرانشی مثل سطح زمین که از آن پرتاب شده، متمایل می‌شود. مثلا مسیر جسمی پرتاب شده از زمین که به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری بالاتر از سطح دریا می‌رسد و روی زمین می‌افتد، پرتاب فضایی زیرمداری است.

تعریف سالزمن با نظرات ژنرال بازنشسته نیروی هوایی جان هایتن مطابقت دارد. او در مصاحبه‌ای به عنوان معاون رئیس ستاد مشترک ارتش گفت: "این هوانورد اوایل ماه جاری به فضا رفت. به دور دنیا چرخید و یک وسیله نقلیه مافوق صوت را رها کرد که به سمت چین پرواز کرده و هدفی را در چین مورد اصابت قرار داد. "

علی رغم همه چیز‌هایی که تاکنون در مورد سیستم چین گفته شده، مبنی بر اینکه این کشور از نوعی گلایدر مافوق صوت با سرعت بالا استفاده می‌کند که درجاتی از مانورپذیری دارد، چین این ادعا‌ها را رد کرده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، این اظهارات را رد کرد و مدعی شد که چین موشکی را از یک وسیله نقلیه مافوق صوت شلیک کرده، رد کرد.

براساس این متن، ژائو اظهارات مبنی بر موشک بودن شیء را رد کرد و گفت: "همانطور که می‌دانیم، این یک آزمایش معمولی از یک وسیله نقلیه فضایی برای تأیید فناوری قابلیت استفاده مجدد این فضاپیما بود. پس از جدا شدن از وسیله نقلیه فضایی قبل از بازگشت، دستگاه‌های پشتیبان هنگام سقوط در جو می‌سوزند و زباله‌های آن به دریا‌های آزاد می‌ریزند. این یک موشک نیست بلکه یک وسیله نقلیه فضایی است. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: مافوق صوت ، مدار زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار