نمایندگان تبریز در مجلس خواستار اصلاح مازوت سوزی نیروگاه این شهر شدند

عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ تن از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس با طرح سوال از وزیر نفت خواستار اصلاح مازوت سوزی نیروگاه تبریز و کاهش آلودگی هوای این کلانشهر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،روح الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال از وزیر نفت درباره استفاده از مازوت در نیروگاه‌های حرارتی تبریز و سهند اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت گاز ایران در این باره برگزار کردیم که مطالب مطرح شده در این جلسه قانع کننده نبود.

او افزود: در این راستا جلسه‌ای دیگر نیز با حضور وزیر نفت برگزار کردیم که متاسفانه این جلسه نیز نتیجه‌ای نداشت و به جمع بندی نرسیدیم.

او یادآوری کرد: تاکید وزارت نفت بر این است که مصرف گاز افزایش زیادی داشته و از روزانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب در سال گذشته، امسال به ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت نفت تاکید دارد که متاسفانه استخراج کافی گاز در دولت قبل انجام نیافته و تشکیلات مورد نظر و سیستم‌ها بازسازی نشده است لذا مشکل ظرفیت گاز داریم و مجبور هستیم برای اینکه مردم در سرما نمانند، از گاز نیروگاه‌ها کم کنیم.

متفکر آزاد تصریح کرد: ما نیز تاکید کردیم که مردم آذربایجان نسبت به سال‌های گذشته صرفه جویی کردند و باید ثمره آن را ببینند؛ در حالی که نیروگاه‌های تهران، اصفهان و کرج از گاز استفاده می‌کنند و مصرف مازوت در آن‌ها ممنوع است، چرا در تبریز مازوت سوزی ادامه دارد.

اواظهار کرد: استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه‌های تبریز و سهند بناب و آلایندگی ناشی از آن بسیار جدی بوده و در این راستا بحث‌هایی داشتیم و طرح سوال ما به دلیل عدم اقناع به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

او گفت: با حمایت قاطع نماینده معزز، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار محترم، امیدواریم این پیگیری نتیجه دهد و از ادامه مصرف مازوت و افزایش روز‌های آلوده تبریز جلوگیری کنیم.

هوای کلان شهر تبریز در چهار روز گذشته به دلیل استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی آلوده بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مازوت ، آلایندگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار