استفاده از مازوت در نیروگاه سهند عواقب زیست محیطی جبران‌ناپذیری دارد

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: سوخت مازوت استفاده شده در نیروگاه برق سهند آثار سهمگین زیست محیطی برای مردم و کشاورزان شهرستان‌های مراغه، عجب‌شیر و بناب دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر امروزش در مجلس به وزرای نیرو و نفت گفت:استفاده از سوخت مازوت به جای اختصاص گاز به نیروگاه برق سهند، عنوان تذکرم به وزرای نفت و نیرو است.

او با اشاره به اینکه بر حسب اطلاع اختصاص گاز به نیروگاه برق سهند صفر شده افزود:اکنون استمرار تولید انرژی در نیروگاه برق سهند به استفاده از سوخت جایگزین مازوت وابسته است.

او بیان کرد: متاسفانه این نیروگاه روزانه ده‌ها تن گوگرد و سایر آلاینده‌ها را در هوای مناطق مراغه، عجب‌شیر و بناب پخش می‌کند و این علاوه بر مردم برای کشاورزان و باغداران منطقه هم مشکل ایجاد کرده است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به ماده ۱۳ قانون هوای پاک، نیروگاه حرارتی سهند در شرایط فعلی باید نسبت به تغییر ساختار اقدام و تمهیدات کنترل آلودگی را اتخاذ کند.

نیروگاه حرارتی سهند بناب در کیلومتر هفت جاده بناب – تبریز و در مجاورت شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر قرار دارد و با ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات، شامل ۲ واحد بخار ۳۲۵ مگاواتی است که مجهز به سیستم خنک کن خشک (هلر) بوده و سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی است.
سوخت پشتیبان این نیروگاه مازوت است و اکنون به طور کامل از مازوت به جای گاز استفاده می‌کند.

ساخت این نیروگاه از سال ۱۳۷۹ شروع و در سال ۱۳۸۴ واحد نخست و در سال ۱۳۸۶ واحد دوم آن وارد مدار شد و همچنین عملیات اجرایی طرح توسعه نیروگاه سهند بناب مرداد ۱۳۹۸ آغاز شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروگاه ، سوخت رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار