پاشینیان، آذربایجان را به تجاوز به خاک ارمنستان متهم کرد

رئیس جمهور ارمنستان امروز در جلسه شورای امنیت اظهار داشت که نیرو‌های آذربایجانی به خاک ارمنستان تجاوز می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، رئیس جمهور ارمنستان، در جلسه شورای امنیت گفت: «از روز گذشته چندین جلسه در قالب‌های مختلف با حاضران یکسان برگزار کرده ایم. گفتگو‌ها بر تهاجم نیرو‌های آذربایجانی به خاک ارمنستان در یکی از مناطق شرقی مرز ارمنستان و آذربایجان متمرکز بود».

وی افزود آرشاک کاراپتیان، وزیر دفاع ارمنستان استعفا داده است و سورن پاپیکیان، معاون نخست وزیر به جای او به عنوان وزیر دفاع منصوب شده است.

وزارت دفاع ارمنستان روز یکشنبه اعلام کرد که تلاش نیرو‌های مسلح آذربایجان برای انتقال مواضع خود به سمت شرق نزدیک مرز را خنثی کرده است.

چند دهه است که روابط بین آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه کوهستانی قره‌باغ تنش‌آمیز است. این دو کشور در پاییز ۲۰۲۰ وارد جنگی ۴۴ روزه شدند که ۴۴ کشته بر جای گذاشت. با میانجیگری مسکو و امضای قرارداد آتش‌بس، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل، جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد.

گفتنی است باکو و ایروان تا کنون موفق نشده اند به صلح پایدار دست پیدا کنند و هر از چندگاه درگیری‌ها بین دو کشور بالا می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار