آذربایجان سفر وزیر ارمنستان به باکو را تحریک آمیز خواند

باکو سفر وزیر دفاع ارمنستان به خاک آذربایجان را به شدت محکوم کرد و آن را تحریک نظامی - سیاسی خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه دیلی صباح، وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آرشاک کاراپتیان، وزیر دفاع ارمنستان به طور غیرقانونی از خاک آذربایجان که نیرو‌های حافظ صلح روسی در آن مستقر هستند، بازدید کرد.»

این وزارتخانه گفت که سفر کاراپتیان به باکو به طور عمد و در آستانه سالگرد توافق سه جانبه آذربایجان، روسیه و ارمنستان در ۱۰ نوامبر سال گذشته انجام شد.

در این بیانیه آمده است: «ورود غیرمجاز وی به خاک آذربایجان، برگزاری جلسات با تشکیلات غیرقانونی ارمنی و ابراز نظر در مورد آمادگی رزمی آن‌ها یک تحریک نظامی-سیاسی است. رهبری سیاسی و نظامی ارمنستان، با نقض فاحش مفاد بیانیه سه جانبه، تلاش می‌کند تا اوضاع منطقه را بی‌ثبات کند و فعالیت‌های حافظان صلح روسیه را تحت الشعاع قرار دهد.»

این وزارتخانه عنوان کرد: «سفر کاراپتیان نشان می‌دهد که ارمنستان به حمایت مستقیم از واحد‌های نظامی غیرقانونی ارمنی، جدایی طلبی تهاجمی و اقدامات تروریستی در خاک جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهد.»

این سازمان هشدار داد که اگر ارمنستان نتواند چنین اقداماتی را متوقف کند، آذربایجان «اقدامات لازم را برای جلوگیری از تجزیه طلبی تهاجمی و اقدامات تروریستی» اتخاذ خواهد کرد.

روز دوشنبه، ده‌ها هزار نفر در پایتخت آذربایجان راهپیمایی کردند تا سالگرد پیروزی این کشور در نبرد شش هفته‌ای قره باغ را جشن بگیرند. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز روز ۸ نوامبر را به عنوان روز پیروزی نیرو‌های آذربایجانی اعلام کرد.

آخرین درگیری‌های گسترده در منطقه قره باغ در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد. پس از درگیری ۴۴ روزه، دو کشور توافقنامه‌ای را با میانجیگری روسیه برای پایان دادن به درگیری‌ها و شروع کار برای حل همه جانبه مناقشات امضا کردند. در ادامه، یک مرکز مشترک ترکی-روسی برای نظارت بر آتش بس ایجاد شد. در نهایت، روسیه نزدیک به ۲ هزار نیروی حافظ صلح را به مدت حداقل پنج سال برای نظارت بر توافق صلح مستقر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار