حلوصی آکار: ترکیه همیشه در کنار آذربایجان خواهد بود

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که ترکیه همیشه در کنار جمهوری آذربایجان خواهد بود و از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آذرنیوز، حلوصی آکار، وزیر دفاع  ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که همانطور که تا امروز ترکیه در کنار جمهوری آذربایجان بوده، از الان به بعد نیز به حمایت خود از باکو ادامه خواهد داد.

حلوصی در سخنرانی خود گفت: «هیچ شکی نیست که ما همچنان در کنار آذربایجان خواهیم بود.»

او در ادامه افزود: «۳۰ سال پیش ارمنستان ۲۰ درصد از اراضی جمهوری آذربایجان را اشغال کرد که در نتیجه یک میلیون نفر در شرایط سختی قرار گرفتند. برادران و مردم بی گناه ما در آنجا، به ویژه در خواجه‌لی، توسط شبه نظامیان ارمنی کشته شدند.»

حلوصی همچنین یادآور شد: «وقتی همه این اتفاقات افتاد، گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که این مشکلات از طریق مذاکره حل خواهد شد، اما با گذشت ۳۰ سال هیچ اقدامی صورت نگرفته و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد؛ بنابراین جنگ اخیر قره باغ اتفاق افتاد که در آن برادران آذربایجانی ما پیروز شدند و سرزمین‌های خود را از اشغال ارمنستان آزاد کردند.»

ترکیه حامی اصلی جمهوری آذربایجان در طول درگیری‌ها بین ایروان و باکو بود. جنگی که سال گذشته پس از ۶ هفته با میانجی‌گری روسیه پایان یافت و ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار