کاخ سفید از دیدار رهبران چین و آمریکا در دوشنبه آینده خبر داد

کاخ سفید اعلام کرد رؤسای‌جمهور آمریکا و چین دوشنبه شب به وقت آمریکا با یکدیگر به صورت مجازی دیدار خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن و شی جین پینگ، رؤسای‌جمهور ایلات متحده آمریکا و چین دوشنبه شب به وقت آمریکا دیداری مجازی خواهند داشت.

کاخ سفید امروز (جمعه) این خبر را تأیید کرده است. گفته شده است دو کشور در این دیدار درباره راه‌های مدیریت مسئولانه رقابت بین دو کشور بحث خواهند کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز امروز اعلام کرده بود که مقامات پکن در حال گفت‌وگو با مقامات واشنگتن برای تدارک دیدار مجازی رهبران دو کشور هستند. وی همچنین ضمن ابراز امیدواری از برگزاری چنین نشستی بیان کرد در صورت همکاری طرف آمریکایی روابط بین دو کشور به مسیر درست بازخواهد گشت.

آخرین بار، نهم سپتامبر بایدن و شی جین پینگ در یک گفت‌و‌گوی ۹۰ دقیقه‌ای درباره مسائل اقتصادی، کووید ۱۹ و تغییر اقلیم صحبت کردند.

گفتنی است واشنگتن و پکن برسر بسیاری از مسائل از منشأ همه‌گیری کرونا گرفته تا زرادخانه هسته‌ای در حال توسعه چین اختلاف دارند. به عقیده کارشناسان ممکن است در این دیدار مسائلی ازجمله کاهش محدودیت‌های صدور روادید خبرنگاران مورد بحث قرار بگیرد.

پیش از این گمان می‌رفت رهبران دو کشور درباره بازگشایی کنسولگری‌های خود در این دیدار گفت‌وگو کنند که چنین ادعایی از سوی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا رد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار