فرماندار خوی

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح‌های عمرانی نیمه تمام

تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی با ۱۷۸۰ میلیادریال اعتبار در اولویت است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عباسی فرماندار خوی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در این شهرستان ۱۳۶ طرح عمرانی و زیر بنایی با اعتباری بیش از ۱۷۸۰ میلیارد ریال در دست اجراست که تکمیل بیش از ۶۰ درصد این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دراولویت قرار گرفته است.

وی ساخت و تکمیل پایانه رازی را یکی از این طرح‌ها اعلام کرد و افزود: این پایانه بزرگترین و زیباترین پایانه دردست ساخت در کشورمان است که با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اعتبارات هزینه شده برای ساخت این طرخ را بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره بردای از این پایانه همزمان تزاتزیت کالا نیز ار این مبدا آغاز میشود.

فرماندار خوی گاز رسانی  به مناطق روستایی و دور افتاده را از دیگر برنامه‌های اولویت دار شهرستتان اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر طرح گاز رسانی به شهر‌های قطور و زرآباد و روستا‌های بخش‌های قطور و صفائیه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال اجراست.

عباسی اعتبارات اجرای این طرح‌ها را بیش از ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: بخش زیادی از این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اجرای ۱۸ طرح آبرسانی در بخش آب روستایی و شهری را از دیگر طرح‌های عمرانی شهرستان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها در زمینه تامین و توسعه طرح‌های آبرسانی در مجموع ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه میشود.

فرماندار شهرستان خوی با اشاره به اجرای ۳ طرح بزرگ راهسازی از جمله تکمیل جاده خوی، قطور رازی با ۴۰ درصد و ساماندهی سه راهی ایواغلی با ۳۶ درصد پیشرفیت فیزیکی گفت: در این شهرستان ۱۵ طرح در حوزه راه‌های روستایی با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در دست ساخت و تکمیل است.

عباسی سپس با اشاره به تنش آبی شدید درشهرستان خوی بدنبال بروز خشکسالی‌ها، تامین آب شرب از محل سد آغچای و تکمیل این طرح را از مطالبات اساسی مردم شهرستان خوی دانست و خواستار اجرایی شدن این طرح مصوب ملی شد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.