تسهیل روابط با کشورهای همجوار منجر به رشد تبادلات می‌شود

فرماندار خوی با اشاره به اینکه تعامل شهر‌های مرزی با کشور‌های همسایه تسهیل کننده مسیر توسعه کشور است، گفت: تسهیل روابط با کشور‌های همجوار منتج به رشد تبادلات اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسین عباسی  فرماندار خوی  اظهار داشت: آذربایجان‌غربی منحصر به فرد‌ترین استان ایران است، به‌طوری‌که حدود ۱۶ درصد از مرز‌های خشکی ایران با کشور‌های همسایه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تسهیل روابط با کشور‌های همجوار منتج به رشد تبادلات اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و سایر بخش‌های مختلف خواهد شد.

فرماندار خوی اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری و بازار مشترک در خوی با استفاده از ظرفیت مرز رازی و وجود آرامگاه شمس تبریزی می‌تواند با روابط دیپلماتیک قوی و همکاری‌های لازم با کشور ترکیه شاهد افزایش ریل توسعه در بخش‌های مختلف شهرستان باشیم و این اقدامات جز در سایه تعامل با دولت و شهر‌های مرزی کشور‌های همسایه صورت نخواهد گرفت.

عباسی با اشاره به پتانسیل‌های ارزشمند و متنوع در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، منابع طبیعی و گردشگری آذربایجان غربی اظهارداشت: با وجود چنین پتانسیل‌های، شاخص‌های مختلف اقتصادی استان در شرایط نامطلوبی قرار داشته و فاصله معناداری با متوسط شاخص‌های کشوری دارد.

این مقام مسول تصریح کرد: ضرورت دارد تا دلایل توسعه نیافتگی استان مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در پایان با تاکید بر افزایش و تحکیم روابط دیپلماسی با کشور‌های همجوار گفت: باید موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و کارآفرینی کشور رفع شود تا با روابط خوب و تجاری شاهد افزایش شاخص‌های اقتصادی در خوی و استان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.