عملیات گازرسانی به شهر و بخش مرزی قطور آغاز شد

با حضور استاندار آذربایجان غربی عملیات اجرایی گاز رسانی به شهر و بخش قطور خوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شیخی مدیر عامل شرکت گاز استان در آئین گازرسانی به بخش قطور خوی گفت: برای گازرسانی به شهر و بخش قطوربطول ۴۵ کیلومتر از طرف سیلاب سلماس لوله گذاری و یک ایستگاه تقلیل فشار ۲۰ هزار متر مکعبی ا حداث میشود.

وی مجموع اعتبارات اجرای این طرح را ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این طرح در مدت دو سال اجرا و به بهره برداری می‌رسد و بیش از ۱۴۰۰ خانوار شهر قطور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند میشوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان ضریب نفوذ گاز طبیعی درمناطق روستایی استان را ۷۷ درصد اعلام کردو افزود: در حال حاضر ۱۳۰۰ روستای استان بهره‌مند از گاز هستند و عملیات گاز رسانی به ۵۰۰ روستای استان نیز در دست اجرا ست.

وی بهره مندی مناطق شهری و روستایی استان از گاز طبیعی را ۹۳ درصد اعلام کرد.

شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با قدردانی از شرکت گاز استان در حوزه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی تصریح کرد: در سال ۹۶ شاخص گازرسانی روستایی در استان ۳۲ درصد بود که در پایان سال به ۸۳ درصد می‌رسد.

وی از اهتمام دولت تا لحظات آخر گفت: خود را مکلف و موظف میدانیم تا برای بهبودی شاخص ها‌ی توسعه‌ای استان تا لحظه اخر مسئولیت تلاش و به مردم خدمت کنیم.

شهریاری در ادامه به روند مثبت اقتصادی استان در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: درزمینه شاخص‌های توسعه‌ای در حوزه گاز، آب، راه و تخت‌های بیمارستانی استان از میانگین کشوری فراتر رفته است.

وی با اشاره به تحولات رخ داده در دولت متاثر از تحریم‌ها تصریح کرد: علیرغم تحریم‌های دشمن مردم و دولت دوشادوش هم روند پیشرفت را در فضای همدلانه طی کرده اند.

نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین به اشاره به خدمات نظام برای محرومیت زدایی در شهرستان خوی گفت: در حال حاضر دولت برای ارتقای شاخص‌های بهره مندی از گاز طبیعی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف شهرستان خوی سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: در اواخر امسال هم گازرسانی به ۲۳ روستای بخش قطور آغاز میشود.

عباسی فرماندار خوی هم در این آئین گازر سانی یه روستا‌ها، تکمیل آسفالت و ساخت راه‌های اصلی و روستایی و تامین آب شرب را از مهمترین اولویت‌های کاری و عمرانی شهرستان در سالجاری اعلام کرد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.