باشگاه خبرنگارن جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

کارت جدید بازنشستگان صندوق کشوری اجباری یا اختیاری؟

مدتی بود صحبت از کارت جدیدی برای بازنشستگان کشوری می‌شد که حاصل ادغام دو کارت منزلت و کارت بانکی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طرح صدور کارت جدید صندوق بازنشستگی کشوری موافقان و مخالفان زیادی داشت که دسته‌ی موافق بر این باور بودند که کارت های جدید برای راحتی بیشتر بازنشستگان در دریافت خدمات متعدد صندوق بازنشستگی است و دیگر نیاز نیست دو کارت همراه خود داشته باشند.

اما مخالفان این طرح می‌گویند روی کارت جدید مشخصات بازنشسته‌ها ثبت شده است و این خود دردسری ایجاد می‌کند برای بازنشسته، زیرا اگر گم شود دیگران به راحتی می‌توانند اطلاعات شخصی فرد را دیده و از طرفی این کارت همان کارت بانکی بازنشستگان نیز است.

با وجود نظرات موافق و مخالف این کارت‌ها صادر شد ، برای پیگیری ماهیت و اجباری یا اختیاری بودن دریافت این کارت مشترک برای بازنشستگان صندوق کشوری، موضوع را از مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی پیگیر شدیم.

باقری نژاد مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی گفت: بازنشستگان قبلأ دو کارت داشتند ، یکی کارت منزلت که با آن می‌توانستند از مکان‌های مشخصی رایگان یا نیمه بها استفاده کنند و یک کارت بانکی که برای واریز حقوق شان استفاده می شد.

او افزود: صندوق بازنشستگان کشوری برای رفاه حال بازنشستگان این دو کارت را باهم ادغام کرد تا برای دریافت خدمات تنها از یک کارت استفاده کنند.

باقری نژاد ادامه داد: از آنجایی که تمام حساب‌های بانکی بازنشستگانِ صندوق مربوط به بانک صادرات است، این کارت مشترک از بانک صادرات تهران صادر و به شعب آن در استان ارسال می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی تصریح کرد: به محض رسیدن کارت برای بازنشستگان پیامکی ارسال می‌شود که می‌توانند به شعب بانک صادرات مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

او با بیان اینکه می‌توان طرح‌های رفاهی متعددی برای بازنشستگان روی کارت مشترک تعریف کرد عنوان کرد: این کارت‌ها عکس دار و مشخصات بازنشسته روی آن ثبت شده است.

باقری نژاد اظهار کرد: البته این طرح مخالفانی نیز داشته و دارد بنابراین اجباری نیست و هر بازنشسته‌ای که بخواهد می‌تواند این کارت را دریافت کند؛ دریافت کارت رایگان است و هیچ هزینه‌ای بابت آن دریافت نمی‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی گفت: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند در سایت SABASRN.IR خدمات رفاهی مشخص شده را مشاهده نمایند.

او افزود: در شش ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۷۰۱ حقوق بگیر و وظیفه بگیر در صندوق بازنشستگی کشوری استان ثبت شده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.