حزب الله لبنان پیشنهاد حضور در جلسات دولتی را رد کرد

منابع خبری از رد پیشنهاد اتحادیه عرب مبنی بر شرکت در جلسات دولتی لبنان از سوی جنبش حزب الله خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، حزب الله لبنان پیشنهاد اتحادیه عرب برای بازگشت وزرای وابسته به این جنبش به جلسات دولتی را رد کرده است.

تلویزیون المیادین با اعلام رد این پیشنهاد از سوی حزب الله لبنان اعلام کرد: «این جنبش از سال گذشته و پس از اختلافاتی درباره قاضی پرونده انفجار بیروت دیگر حاضر به شرکت در جلسات دولتی لبنان نشد.»

اکنون حزب الله لبنان درخواست برای حضور وزرای وابسته به این جنبش و همچنین جنبش شیعه امل در جلسات دولتی لبنان را رد کرده است.

پیشتر «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سفر خود به بیروت پیشنهاد حضور حزب الله در جلسات دولتی را داده بود اما حزب الله درخواست او را رد کرد.

به تازگی مردم لبنان تظاهراتی در این کشور برگزار کرده و خواهان برکناری «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت شدند.

مردم به سیاسی شدن این پرونده اعتراض دارند. اتفاقی که موجب شد تظاهرات مسالمت‌آمیز به خشونت کشیده شود. مردم لبنان به حکم قاضی پرونده رسیدگی به حادثه انفجار بندر بیروت معترض بودند.

طارق بیطار پیش از آن در حکمی «علی حسن خلیل» عضو جنبش امل و وزیر اقتصاد دولت پیشین و «حسن دیاب» نخست‌ وزیر وقت را به جرم سهل‌انگاری در موضوع انفجار بندر بیروت به دادگاه احضار کرده بود.

مردم لبنان می‌گویند که این نگاه به پرونده یک موضوع ملی را به چالشی سیاسی تبدیل خواهد کرد و در نهایت به وخیم‌تر شدن اوضاع و عمیق‌تر شدن شکاف‌های داخلی خواهد رسید و نتیجه‌ای جز تشدید درگیر‌های قومی و طایفه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار