نماینده لبنانی: می‌خواهیم دولت به فعالیت خود ادامه دهد

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد دولت باید به کار خود ادامه دهد و در برابر ارعاب فرونپاشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت ما می‌خواهیم دولت به کار خود ادامه دهد و در برابر ارعاب قرار نگیرد و از هم فرونپاشد.

وی تاکید کرد: ما از نهاد‌های دولتی و از جمله مهم‌ترین آن‌ها کابینه دولت، می‌خواهیم نقش خود را ایفا کنند و می‌خواهیم به فعالیت خود ادامه دهند و تا حد امکان از بحران بکاهند. همچنین از وزرا نیز می‌خواهیم گام‌های که به درستی باید برداشته شود بردارند و ما همراه آن‌ها خواهیم بود و آن‌ها را به برداشتن این گام‌های عملی تشویق می‌کنیم و هر جا که بتوانیم به این دولت کمک خواهیم کرد تا کار‌های مورد نیاز خود را انجام دهد.

فضل الله در نشست گفتگوی سیاسی در شهرک «خربه سلم» با حضور تعدادی از فعالان، شخصیت‌ها و اهالی این شهرک گفت: کشور در چند روز گذشته با یک بحران ساختگی تحت عنوان روابط با برخی از کشور‌های عربی مواجه بوده است. ما صدا‌هایی را شنیده‌ایم که خواستار حفظ هویت عربی لبنان هستند و این‌ها مواضع سابق خود و جنگشان با عرب‌گرایی واقعی را فراموش کرده‌اند، با در نظر گرفتن این که ما با این موضع‌گیری‌ها مقابله کردیم تا هویت لبنان عربی باقی بماند.

وی افزود: برخی نیز که می‌گویند لبنان چهره عربی دارد، این‌ها از عربیت دفاع نمی‌کنند، چون جنگیدند تا لبنان هویت عربی نداشته باشد آن‌ها تنها به عبارت «چهره عربی» بسنده کردند، چون خودشان دارای دو چهره و منافق بودند؛ بنابراین آن‌ها از تعلق به جهان عرب دفاع نمی‌کنند، بلکه در واقع از پولی که به آن‌ها می‌رسد، دفاع می‌کنند.

نماینده مجلس لبنان تصریح کرد: در لبنان مردم و احزابی هستند که با حقارت، ذلت و تسلیم در مقابل شخصیت‌های خارجی زندگی می‌کنند و حاضرند همه چیز را بفروشند و از هویت، میهن پرستی و عزت خود دست بکشند، زیرا به آن‌ها دلار می‌دهند و می‌خواهند در لبنان نقشی به آن‌ها بدهند، این اشخاص شرافت و کرامت خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: کل کشور متزلزل شد، زیرا یک کشور تصمیم گرفت لبنان را مجازات و تحریم کند به بهانه اینکه وزیری که در مقام مسئولیت خود نبود نظر خود را نسبت به آنچه در یمن می‌گذرد بیان کرد. آیا این تحولات با هویت کشور همخوانی دارد؟ آیا می‌توان تصور کرد که به مرحله‌ای برسیم که عده‌ای بخواهند ثبات، دولت و کشور را متزلزل کنند، زیرا کشوری تصمیم گرفته این کشور را مجازات کند و اگر استعفای وزیر امور خارجه را هم بخواهد چه می‌شود. یا هر وزیر دیگری، آیا کشور به این خواسته‌ها پاسخ مثبت می‌دهد؟

حسن فضل الله توضیح داد: در لبنان افرادی هستند که حاضرند همه چیز را هدر دهند، زیرا به این کشور (عربستان سعودی) بَر خورده است؛ آنچه در لبنان اتفاق می‌افتد در کدام کشور جهان اتفاق می‌افتد و کدام کشور می‌پذیرد که کشور دیگری استعفای وزیرش را به آن تحمیل کند. گاهی هم می‌خواهند به دولت تحمیل کنند که استعفا دهد و کشور را مجبور به هرج و مرج و خرابکاری کنند، زیرا حزبی در لبنان وجود دارد که آن‌ها دوست ندارند و این‌ها همه برای به وحشت انداختن مردم لبنان است و رسانه‌هایی که از سوی احزاب داخلی اداره می‌شود نیز فعالیت‌های رسانه‌ای خود را در راستای اهداف دیگران انجام می‌دهند، زیرا کشوری وجود دارد ناراحت شده است و ما باید آن را راضی کنیم وگرنه کشور ویران خواهد شد!

فضل الله افزود: این کشور ویران نشده است و نباید تکان بخورد. پس هر که می‌خواهد ناراحت شود، ناراحت شود. فعالیت‌های کشور نباید متوقف شود، بلکه برعکس، مسئول باید شجاعت و جسارت دفاع از کشور و عزتش را داشته باشد و این زورگویی و تلاش برای تحقیر را نپذیرد. ما می‌توانیم کار‌های زیادی انجام دهیم که به اقتصاد کشور کمک کند، زیرا سرنوشت آن به جایگاه کشور دیگری بستگی ندارد.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد که ما در داخل خود را متعهد کرده‌ایم که از طریق نهاد‌های دولتی کار کنیم و به مسائل خود در چارچوب قانون اساسی و قانونی رسیدگی کنیم و حتی وقتی اعتراض می‌کنیم، تظاهرات می‌کنیم و موضع خود را ابراز می‌کنیم و این جزء حقوق مشروع ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار