افشای نقش کشور‌های حوزه خلیج فارس در انفجار بندر بیروت

پایگاه رإی الیوم لندن در یک افشاگری از نقش یکی از کشور‌های حوزه خلیج فارس در نیترات منتقل شده به بندر بیروت پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه رأی الیوم که در لندن مستقر است، در خبری به افشاگری در زمینه برخی زوایای پنهان پرونده انفجار بندر بیروت پرداخت و فاش کرد یک حساب بانکی که در پایتخت یکی از کشور‌های حوزه خلیج فارس قرار دارد، هزینه کشتی حامل نیتراتی را داده بود که سبب انفجار بندر بیروت شد.

در گزارش رای الیوم آمده است: همچنان تحقیقات در خصوص انفجار بندر بیروت که در چهارم اوت ۲۰۲۰ روی داد، در هاله‌ای از ابهام است و مقامات لبنانی تلاش دارند تا هیچ موردی از این پرونده‌ای را که از روز نخست خود، افکار عمومی را در لبنان درگیر خود کرده، منتشر نکنند.

این پایگاه در ادامه نوشت: برخی منابع ویژه به این پایگاه اطلاعاتی را دادند که پاسخی به این پرسشهاست که چه کسی این کشتی را به لبنان آورد و به نفع چه کسی این کار را کرد. این منابع از بخشی از تحقیقات سخن گفتند بدون آنکه وارد جزئیات آن شوند.
این منابع اعلام کردند هزینه این کشتی از طریق حسابی بانکی پرداخت شده بود که مقر آن در پایتخت یکی از کشور‌های حوزه خلیج (فارس) قرار داشته و شعبه اصلی آن بانک در سوئیس قرار دارد.

این منابع که رای الیوم نامی از آن‌ها نبرده همچنین گفتند این بار کشتی را افرادی وارد کردند که متعلق به جریان المستقبل لبنان بودند؛ اما سعد الحریری از آن اطلاعی نداشت. به گفته این منابع، این نیترات در بندر بیروت انبار شد و شروع به انتقال آن به خاک سوریه برای گروه‌های مسلح مخالفی شده بود که در مرز سوریه و لبنان حضور دارند.

به نوشته این نشریه، حتی یک دلیل هم علیه حزب الله در تحقیقات بندر بیروت وجود ندارد. این منابع همچنین گفتند چارچوب بازخواست به مسئولان مستقیم در ارتباط با اهمال و کوتاهی بسنده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار