افزایش ورودی سداکباتان در پی بارش‌های اخیر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با بارش‌های اخیر، ورودی به سد اکباتان همدان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به بارش‌های اخیر در استان همدان گفت: خوشبختانه با بارش‌های اخیر، ورودی به سد اکباتان افزایش یافته؛ به نوعی که، در پیک سیلاب تا هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیز وارد سد اکباتان شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر نیز به طور متوسط این ورودی با توجه به بارش‌ها حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه است، ادامه داد: مصرف آب شرب ما از سد اکباتان در حال حاضر حدود ۶۵۰ لیتر در ثانیه است و امیدواریم با تداوم بارش‌ها در سد سطح استان و شهر همدان شاهد حجم مناسب سد‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر لزوم تداوم صرفه جویی‌های مردم در مصرف آب گفت: اقداماتی با کمک شرکت آبفا همدان در راستای تامین آب شرب مردم همدان به انجام رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای طرح هایی، چون طرح آبرسانی اضطراری، اجرای طرح آبرسانی از رودخانه‌های همدان مانند عباس آباد، اجرای طرح در دره مرادبیگ، اجاره چاه‌های کشاورزی اشاره کرد.

ستوده با اشاره به وضعیت سد‌های استان همدان افزود: حجم فعلی سد اکباتان برابر ۳.۲۵ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۱۰ درصد است.

او با بیان اینکه ورودی این سد برابر ۰.۸۱ متر مکعب در ثانیه است، تصریح کرد: حجم فعلی سد آبشینه نیز برابر ۰.۹ میلیون متر مکعب درصد پر بودن آن برابر ۱۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان همچنین با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو برابر ۱.۲ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۲۸ درصد است، گفت: حجم سد کلان نیز برابر ۳۸.۲ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن ۸۵ درصد و حجم فعلی سد سرابی برابر ۲.۸ میلیون متر مکعب و ۳۱ درصد آن پر است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.