تخفیف ۶۰ درصدی برای مستاجران فردوسی

شهردار فردوس گفت: اصنافی که مستاجر واحدهای تجاری شهرداری فردوس هستند تا ۶۰ درصد در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر امسال، از تخفیفات اجاره‌بها بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهردار فردوس گفت: با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر فردوس و با توجه به نوع کاربری و زمان فعالیت تجاری و صنفی، ۶۰ درصد تخفیف به املاک استیجاری شهرداری فردوس برای اصناف شهرستان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به خسارت‌های بوجود آمده به علت شیوع کرونا برای اصناف و لزوم حمایت همه‌جانبه از اصناف آسیب‌دیده گفت: این تصمیم با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور در سال جاری که موجب کاهش مسافرت هموطنان و به تبع آن کاهش درآمد مشاغلی که مستقیم و غیرمستقیم، خدمات‌رسانی به مسافران را انجام می‌دهند، اتخاذ شد.

شهردار فردوس اظهار کرد: همچنین اصناف به علت کاهش فعالیت و حضور کمتر شهروندان در بازار و فروش پایین اجناس یا خدمات، با مشکلاتی مواجه شده‌اند که این شهرداری در راستای حمایت از این اصناف و کاهش زیان و آسیب‌های متحمل، پیشنهادات خود مبنی بر نحوه حمایت را به شورای اسلامی شهر فردوس ارائه داد و مورد موافقت اعضای شورای شهر فردوس قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: براساس لایحه ارسالی شهرداری به شورای شهر فردوس، مقرر شد برای مشاغلی که درآمد آن‌ها مستقیم و تقریبا به‌طور کامل به حضور مسافران و خدمات‌دهی به مسافران یا فعالیت‌های تفریحی شهروندان در ارتباط بوده است، به میزان ۶۰ درصد، بازارچه صنایع دستی به میزان ۴۰ درصد و سایر واحد‌های صنفی تا ۲۰ درصد در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر ۱۴۰۰ از بخشودگی اجاره ماهیانه برخوردار شوند.

اکبری گفت: تاکنون در ۱۸ ماه گذشته ۲ بار دیگر نیز تخفیفات مقطعی اجاره برای مستاجران واحد‌های صنفی شهرداری اعمال شده و بخشودگی اجاره‌بهای املاک شهرداری از یک سو در راستای حمایت از اصناف آسیب‌دیده از کرونا بوده و از سوی دیگر تلاش بر این است با این اقدام شهرداری و شورای شهر، فرهنگ‌سازی برای دیگر موجر‌ها نیز انجام شود تا آنان نیز با گذشتن و تخفیف بخشی از اجاره بهای ملک خود، میزان زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا را برای مستاجران کاهش دهند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار