ثبت ۲۰ وقف جدیددر بیرجند ودرمیان /نیت موقوفه آب لوله بیرجند رتبی است

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بیرجند از ثبت ۲۰ وقف جدید از ابتدای امسال خبرداد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام خدایی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه بیرجند گفت: از ابتدای امسال  ۲۰ وقف  در  بیرجند و درمیان به ثبت رسیده که ارزش ریالی آن ۴میلیارد تومان است.

او افزود:نیات این وقف‌ها بیشتر برای عزاداری امام حسین (ع)، اطعام و ازدواج است و ۴ مورد هم مربوط به امور قرانی است.

حجت الاسلام خدایی بیان کرد:درحوزه حفظ ۴۰ مربی قرآنی داریم که ۶۹۰ قرآن آموز دارند که در حال آموزش هستند.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه بیرجند بابیان اینکه به دنبال این هستیم که تولیت و مدیریت رو به خود واقفین بدهیم گفت: درحال حاضر ۱۰۰ موقوفه دارای متولی هستند.

او ادامه داد:درمورد موقوفه آب لوله نیت رتبی است و اول باید تامین آب شرب مردم بیرجند اقدام شود و بعد از آن به نیات دیگر بپردازیم.

حجت الاسلام خدایی از صدور ۱۵۰ جلد سند تک برگی برای موقوفات شهرستان بیرجند و درمیان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: به‌منظور تثبیت مالکیت موقوفات، اقداماتی اعم از جمع‌آوری نقشه‌های برداشت شده املاک و اراضی وقفی از گذشته تاکنون و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی نقشه املاک وقفی استان، انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند گفت:همچنین مجموعه اوقاف ۱۰ هزار مستاجر دارد که نقش بسیار مهمی در بحث اشتغال دارد.

او افزود:در مورد مشکل دفن اموات در امامزادگان باقریه باید باشهرداری هماهنگ شود و در حال رایزنی هستیم و در سراسر کشور این کار انجام می‌شود چراکه هم باعث رونق امامزاده می‌شود و هم رغبت مردم به لحاظ معنویت به این کار زیاد است

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار