طرح شکایت علیه فرماندار سابق نیویورک با موضوع جرائم جنسی

علیه فرماندار سابق ایالت نیویورک آمریکا که به دلیل رسوایی جنسی استعفا کرد، شکایتی با موضوع جرائم جنسی ثبت شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، مقامات آمریکایی اعلام کردند علیه اندرو کومو، فرماندار سابق ایالت نیویورک آمریکا که به دلیل رسوایی‌های جنسی از سمتش خود استعفا کرده است، شکایتی با موضوع جرائم جنسی مطرح شده است.

لوسیان چافن، سخنگوی دادگاه‌های ایالتی نیویورک ضمن تأیید ثبت شکایت علیه کومو اعلام کرد بخش‌هایی از این شکایت‌نامه ثبت شده در دفتر کلانتری منطقه آلبانی در نیویورک که کومو در آن به «لمس عمدی» متهم شده است، در دسترس قرار خواهد گرفت.

انتقادات گسترده‌ای علیه فرماندار سابق ایالت نیویورک علاوه‌بر پرونده رسوایی جنسی، درباره نحوه مدیریت کرونایی او به طور خاص در خانه‌های سالمندانِ نیویورک مطرح است.

پرونده کومو پس از آن‌که دادستان نیویورک با ۱۷۹ فرد مصاحبه و بیش از ۷۴ هزار مدرک را بررسی کرد، به نتیجه رسید و مشخص شد او به آزار جنسی ۱۱ زن متهم است.

دادستان کل نیویورک درباره پرونده کومو اعلام کرد: «آزار و اذیت جنسی ۱۱ زن از سوی فرماندار نیویورک بر ما محرز شد.»

اندرو کومو در آخرین کنفرانس خبری خود پیش از ترک سمت فرمانداری ایالت نیویورک آمریکا، استعفای اجباری از سمتش را کاملاً "ناعادلانه" دانسته بود است.

گفته شده بود فرماندار سابق نیویورک بعد از ترک سمت خود از ریاست فرمانداری با چالش‌های حقوقی و سیاسی متعددی روبه‌رو خواهد شد. سوءاستفاده شخصی از منابع دولتی در زمان همه‌گیری کرونا در نیویورک یکی از اتهاماتی است که این چهره دموکرات باید به آن پاسخ دهد.

قانونگذاران ایالتی همچنین می‌گویند: کومو در زمان تصدی خود به فرمانداری نیویورک آمار دقیق مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را در مراکز درمانی و خانه‌های سالمندان مخفی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار