اندرو کومو استعفا داد

فرماندار نیویورک پس از اعلام نتایج پرونده رسوایی اخلاقی خود، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، پس از آنکه دادستان کل نیویورک نتیجه نهایی درباره پرونده رسوایی جنسی «اندرو کومو» فرماندار این ایالت، را اعلام کرد، این مقام ارشد نیویورک استعفای خود را ارائه داد.

دادستان کل نیویورک درباره پرونده کومو اعلام کرد: «آزار و اذیت جنسی ۱۱ زن از سوی فرماندار نیویورک بر ما محرز شد.»

استعفای کومو ۱۴ روز دیگر اجرایی می‌شود و علاوه‌بر این پرونده رسوایی جنسی، انتقادات گسترده‌ای نیز از نحوه مدیریت کرونایی وی به طور خاص در خانه‌های سالمندانِ نیویورک مطرح است .

پرونده کومو اکنون پس از آنکه دادستان نیویورک با ۱۷۹ فرد مصاحبه کرده و بیش از ۷۴ هزار مدرک را بررسی کرد، به نتیجه رسید و مشخص شد او به آزار جنسی ۱۱ زن متهم است.

روز گذشته «ملیسا دروسا» دستیار ارشد اندرو کومو نیز در بحبوحه رسوایی آزار و اذیت جنسی فرماندار، استعفا کرد. وی دلیل استعفایش را آزار جنسی چند زن از سوی کومو اعلام کرده است.

پیش از این، ده‌ها مقام و دستیار اندرو کومو از سوی دادستانی کل ایالت نیویورک برای تحقیقات مربوط به آزار و اذیت جنسی او احضار شده بودند که ملیسا دروسا نیز یکی از آن‌ها بود.

همچنین حدود ۵۰ قانونگذار دموکرات از جمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از کومو خواستند از سمت خود کناره‌گیری کند.

پیش از این یک نظرسنجی جدید بیانگر آن بود که اغلب ساکنان نیویورک آمریکا، خواستار کناره‌گیری اندرو کومو به دلیل انتشار نتایج تحقیقاتی مستقل درباره رسوایی جنسی او هستند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به تازگی خواستار استعفای فرماندار نیویورک به دلیل رسوایی جنسی شده و گفته بود: «او باید استعفا کند و من مطلع هستم که ممکن است قانونگذاران ایالتی تصمیم به استیضاح او بگیرند.»

اندرو کومو ۶۳ ساله از سال ۲۰۱۰ در سمت فرمانداری نیویورک فعالیت می‌کند و طی هفته‌های اخیر در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی افتاده و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شده بود. رفتار‌های کومو اخیرا در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او شدیدا تحت کنترل قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار