تأکید نخست وزیر برکنار شده بر انجام روند دموکراتیک در سودان

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به عبدالله حمدوک از تأکید وی بر لزوم تحول دموکراتیک در سودان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به عبدالله حمدوک اعلام کرد که وی تأکید کرده است به اهداف انقلاب و انتقال مدنی دموکراسی در سودان پایبند است.

رویترز در ادامه به نقل از حمدوک نوشت: هرگونه عقب نشینی از روند دموکراسی، تهدیدی برای ثبات، امنیت و رشد سودان محسوب می‌شود.

عبدالله حمدوک همچنین در خصوص استفاده از خشونت علیه معترضان سودانی هشدار داد.

گفتنی است خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه به نقل از یک منبع نظامی آگاه اعلام کرده بود که «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان، به خانه‌اش بازگشته است. این در حالی است که این منبع توضیح بیشتری نداد که آیا پس از بازگشت تحت حبس خانگی قرار گرفته و یا آزاد است.

پیشتر منابع خبری از محاصره منزل مسکونی «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان و بازداشت او خبر داده بودند. ساعاتی بعد نیز بازداشت «ایمن نور» فرماندار خارطوم، «عمر الدقیر» رئیس حزب کنگره سودان و بسته شدن پل‌ها و ورودی‌های خارطوم، پایتخت سودان به دست نیرو‌های نظامی ناشناس اعلام شد.

همچنین امروز «هایکو ماس» وزیرخارجه آلمان در سخنانی در خصوص تحولات اخیر و کودتای نظامی در سودان گفت: اگر کودتای نظامی در سودان فورا پایان نگیرد عواقب آن وخیم خواهد بود. نباید به ژنرال البرهان و حامیانش اجازه داد راه دموکراسی در سودان را ببندند.

از سویی دیگر «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز در واکنش به اتفاقات سودان ابراز نگرانی کرده و گفت: ما عمیقا نگران سرنوشت فضای باز دموکراتیک در سودان و آرزو‌های مردم آن و ما خواستار از سرگیری گفتگو بین همه نیرو‌های سیاسی و احترام به موازنه‌های دوره انتقالی در سودان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار