ابراز نگرانی وزرای خارجه آلمان و فرانسه از تحولات سودان

وزرای خارجه آلمان و فرانسه در اظهاراتی در خصوص تحولات سودان ابراز نگرانی کرده و خواستار راه‌ حل دموکراتیک شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «هایکو ماس» وزیرخارجه آلمان در سخنانی در خصوص تحولات اخیر و کودتای نظامی در سودان گفت: اگر کودتای نظامی در سودان فورا پایان نگیرد عواقب آن وخیم خواهد بود. نباید به ژنرال البرهان و حامیانش اجازه داد راه دموکراسی در سودان را ببندند.

از سویی دیگر «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز در واکنش به اتفاقات سودان ابراز نگرانی کرده و گفت: ما عمیقا نگران سرنوشت فضای باز دموکراتیک در سودان و آرزو‌های مردم آن و ما خواستار از سرگیری گفتگو بین همه نیرو‌های سیاسی و احترام به موازنه‌های دوره انتقالی در سودان هستیم.

او در ادامه افزود: سند قانون اساسی تنها چارچوبی است که امکان ادامه گفتگو و حمایت جامعه بین المللی از سودان را فراهم می‌کند. کودتای نظامی در سودان یک تحول فاجعه‌بار است که کشور را در وضعیتی مخاطره آمیز قرار می‌‎دهد.

صبح دوشنبه رسانه‌های خبری از وقوع کودتای نظامی در سودان خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها گروهی از نظامیان به اقامتگاه عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان حمله و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

همچنین گزارش‌هایی نیز از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شده است. منابع مطلع، نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کرده اند. به دنبال این اقدام نهاد‌های مردمی و حقوق بشری از مردم سودان خواستند که با برپایی تظاهرات به این کودتا اعتراض کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار