ترامپ: آمریکا از داخل در حال نابود شدن است

رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد واشنگتن از درون در حال نابود شدن است و به سوژه تمسخر جهانیان تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن صحبت درباره خروج از افغانستان و تروریسم، اعلام کرد که آمریکا اکنون به سوژه تمسخر و مضحکه جهانیان تبدیل شده است.

ترامپ در بیانیه خود گفت: «کشورما از درون در حال فروپاشی است. هیچ فردی برای جلوگیری از آن کاری نمی‌کند.»

او همچنین ضمن تأکید بر درخواست خود برای ساخت دیوار مرزی، مدعی شد: «کشور از سوی میلیون‌ها نفر که به طور غیرقانونی وارد مرز‌های ما می‌شوند، مسموم شده است.»

وی در بیانیه‌ای که لیز هرینگتون، سخنگوی ترامپ در توییتر منتشر کرده است، گفت: «در اکثر موارد، آن‌ها حتی مورد بازجویی قرار نمی‌گیرند یا از ورود آن‌ها جلوگیری نمی‌شود. این افراد خطرناک بوده و بیشتر مجرمان زندانیان فراری از سایر کشور‌ها هستند. اولین کاری که باید برای برای جلوگیرری از ورود آن‌ها صورت گیرد، تکمیل این دیوار مرزی است.»

ترامپ در ادامه افزود: «باید با مکزیک توافقی صورت گیرد که در آن این کشور به عنوان «مانع» عمل می‌کند و نه «سکوی پرتاب» برای مهاجرانی که غیرقانونی وارد می‌شوند.»

ترامپ در اظهارات خود در مورد مهاجران گفت که بسیاری از افغان‌هایی که پس از تسخیر طالبان از کشورشان فرار کرده اند نباید در آمریکا مستقر شوند.

او در ادامه افزود: «۹۷ درصد از کسانی که در افغانستان سوار هواپیما شده اند، نباید اینجا باشند. این افراد باید با دقت بررسی شوند، زیرا بسیاری از آن‌ها ممکن است در سطح بالایی با گروه‌های ترورریستی در ارتباط باشند.»

ترامپ به مشکلات کنونی آمریکا را با زمان ریاست جمهور خود مقایسه کرد و گفت: «کشور ما چقدر احمق شده است. بسیار غم انگیز است. ۱۰ ماه پیش هیچ کدام از این مشکلات را نداشتیم و هیچ بحران اقتصادی اعم از  تورم و بالا رفتن قیمت سوخت را نداشتیم.»

ترامپ در پایان بیانیه خود، با اشاره به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی که در جریان بمب گذاری در خارج از فرودگاه کابل در ماه اوت، گفت: «خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان باید متفاوت اجرا می‌شد. ما از افغانستان بیرون می رفتیم، اما باید با عزت آن را ترک می‌کردیم.»

رئیس جمهور سابق قبلاً در مورد بحران مرزی و نحوه برخورد آمریکا در خروج از افغانستان صحبت کرده است. در ماه سپتامبر، ترامپ گفت که افزایش مهاجران از مرز آمریکا شاید بزرگترین بحران در تاریخ کشور ما باشد.

او گفت: «بیشترین تعداد مهاجران در طول تاریخ آمریکا، اکنون در حال سرازیر شدن در  کشور هستند. کشور ما در حال تبدیل شدن به یک گودال بشریت است.»

ترامپ در ادامه افزود: «قاتلان، فروشندگان مواد مخدر و جنایتکاران در هر شکل و اندازه بخش بزرگی از این مهاجرت گسترده هستند. ده‌ها هزار نفر از هائیتی و بسیاری دیگر در حال حاضر از کشور‌های آفریقا، حتی بیشتر از آمریکای جنوبی، آمده اند.»

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به بحران مهاجران غیرقانونی در این کشور، اعلام کرد آمریکا در حال تبدیل شدن به یک فاضلاب انسانی است.

مقام‌های جمهور‌ی‌خواه پس از روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، او را مقصر فشار بیش از حد بر سامانه‌های مهاجرتی می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
از وقتی تو اومدی آمریکا از داخل داره نابود میشه
آخرین اخبار