فالح الفیاض: الحشد الشعبی یک نیروی اساسی برای حفاظت از عراق است

رئیس سازمان بسیج مردمی عراق اعلام کرد این نیرو یکی از ارکان اصلی حفظ نظام دموکراتیک این کشور و متعهد به قانون اساسی آن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «فالح الفیاض» رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، الحشد الشعبی اعلام کرد این نیرو برای حفظ نظامی دموکراتیک لازم و یکی از ارکان اصلی آن است.

فالح الفیاض گفت: ما متعهد به قانون اساسی هستیم، اما از هرگونه انحصار غیرقانونی آن جلوگیری می‌کنیم و حاضر نیستم اراده‌ای را که به زور به مردم تحمیل شود را تحمل کنیم. ما اجازه ظهور دیکتاتوری یا جعل نظام دموکراتیک را نخواهیم داد.

الفیاض اضافه کرد: وظیفه الحشد الشعبی نه تنها محافظت از موجودیت خود است بلکه وظیفه حفاظت از سیستم دموکراتیک و امنیت کشور را با کمک نیرو‌های امنیتی دارد.

رئیس سازمان بسیج مردمی عراق تأکید کرد: الحشد الشعبی مراقب قانون اساسی است و در بحث‌ها و مسائل سیاسی دخالت نمی‌کند. ما به قانون اساسی عمل می‌کنیم و کسی نمی‌تواند آن را دور بزند.

به تازگی گروهی از مقامات عراقی که روابط خوبی با آمریکا و کشور‌های غربی دارند در طرحی، خواستار انهدام الحشد الشعبی یا الحاق آن به ارتش این کشور شده‌اند.

با وجود مخالفت‌های نیروها و فرماندهان الحشد الشعبی این طرح همچنان در دستور کار پارلمان عراق قرار دارد.

پیش از این هم «قیس الخزعلی» رهبر جریان عصائب اهل الحق عراق اعلام کرده بود این کار ضربه به عراق و خواست دشمنان آن است چراکه این نیرو‌ها علاوه بر حفاظت از خاک و تمامیت عراق از نظام آن نیز محافظت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار