وزیر دفاع آمریکا: روسیه نمی‌تواند مانع پیوستن اوکراین به ناتو شود

لوید آستین در دیدار با همتای اوکراینی خود اعلام کرد که هیچ کشور ثالثی حق وتو برای جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) در دیدار با آندری تاران، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که روسیه نمی‌تواند مانع از تلاش‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو شود.

 لوید آستین در جلسه‌ روز سه شنبه در سفر به کی یف در بحبوحه اعتراض روسیه به ورود اوکراین به سازمان ناتو اظهار کرد: «هیچ کشور ثالثی حق وتو برای جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو را ندارد.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: «فقط خود اوکراین حق دارد سیاست خارجی آینده خود را تعیین کند و ما امیدواریم که آن‌ها بتوانند بدون دخالت خارجی این کار را انجام دهند.»

آستین همچنین ادعا کرد که روسیه درگیری را در شرق اوکراین آغاز کرده و مانعی برای حل مسالمت آمیز مسائل است.

رئیس جمهور اوکراین چندی پیش از ناتو درخواست کرده بود برای مقابله با تهدیدات روسیه، اوکراین را به عضویت سازمان ناتو دربیاورد.

روسیه و اوکراین سالهاست بر سر مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. روسیه معتقد است دخالت‌ها و حمایت‌های نظامی آمریکا از دولت کی‌یف به این اختلاف‌ها دامن می‌زند. موضوع امنیت انرژی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه از جمله موارد اختلاف میان مسکو و کی‌یف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار