اسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان تیراندازی‌های اخیر را محکوم کرد

اسقف اعظم مسیحیان لبنان در خطابه امروز خود ضمن تاکید بر اهمیت عملکرد قوه قضائیه، تهدید و خشونت در این کشور را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره ، بشاره پطرس راعی، اسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان امروز یکشنبه در خطابه خود در واکنش به تیراندازی‌های پنج شنبه گذشته به مردمی که برای تظاهرات مسالمت آمیز به قاضی پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ها آمده بودند، گفت برپایی هرگونه خشونت و تهدید در کشور  غیرقابل قبول است.

وی در این باره اعلام کرد: هیچ کس بالاتر از قانون و قوه قضائیه نیست. ما وقایع روز پنجشنبه و رخدادهای مسلحانه‌ای را که با آنها همراه بود، شدیدا محکوم می‌کنیم. جوانان لبنان باید مانند برادر، کنار هم زندگی کنند نه برای جنگیدن و یا برای کشتن و مرگ.

پطرس راعی، اظهار کرد: آسیب رساندن به صلح مدنی در لبنان از هر منبعی و از سوی هر حزبی محکوم است. ما از بازگشت به اتهامات دلخواه ، بسیج فرقه ای و جعل پرونده علیه این یا آن امتناع می‌کنیم.

اسقف اعظم مسیحیان لبنان تاکید کرد:  از آنچه رئیس جمهور در رد تهدید و گروگانگیری در لبنان و پایبندی وی به تحقیقات قضایی اعلام کرد، حمایت می‌کنیم. اعتماد به قوه قضائیه ملاک اطمینان به دولت لبنان است و ایجاد شبهات درباره این مرجع قانونی به اعتبار لبنان لطمه زده است.

 وی در پایان تاکید کرد: ما از نقش ارتش در حفظ امنیت ملی حمایت می‌کنیم. آنها در روزهای اخیر موفق شدند از گسترش حملات به محله های مسکونی غیرنظامیان جلوگیری کند. در لبنان گفتگو به پیروزی و اجرای مشارکت ملی میانجامد و قلدری منجر به شکست خواهد شد.

در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب القوات اللبنانیه مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار