درخواست تحریم نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی از سوی فلسطینیان

کمیته ملی تحریم اسرائیل در فلسطین در پی برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی و حضور رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه خواستار تحریم آن شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، روز پنجشنبه هشتم مهر (۳۰ سپتامبر) نمایشگاه دبی یا «اکسپو-۲٠۲٠» که از جمله نخستین نمایشگاه‌های جهانی در خاورمیانه محسوب می‌شود توسط حاکم دبی افتتاح شده است و طبق گزارش روزنامه اسرائیل الیوم رژیم صهیونیستی نیز در نمایشگاه بین المللی اکسپو در دبی مشارکت خواهد داشت.

اتفاقی که گفته می‌شود برای نخستین بار است و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در رویدادی بزرگ در یک کشور عربی شرکت می‌کند.

کمیته ملی تحریم اسرائیل در فلسطین نیز در پی انتشار این اخبار بیانیه‌ای را صادر و از جامعه جهانی درخواست کرده است تا اقدام به تحریم جشنواره‌ها و فعالیت‌های تحت حمایت امارات به دلیل حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی کنند.

در این درخواست که بیشتر بمنظور تحریم رژیم صهیونیستی مطرح شده است، این کمیته از افراد، دولت‌ها، شرکت‌ها و هنرمندان خواسته تا فشار‌های جهانی بر دیکتاتوری امارات را تشدید کنند تا به حمایت خود از رژیم آپارتاید اسرائیل، جنایات آن در یمن و نقض هولناک حقوق بشر در داخل امارات پایان دهد.

کشور امارات در حدود یک سال پیش از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی خبر داد و توافقنامه سازش میان دو طرف در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید امضا شد.

نمایشگاه بین المللی اکسپو نیز هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود که قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود، اما به‌دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شده و برای ۶ ماه میزبان ۱۹۲ کشور است.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۸۲ روز در دبی برگزار می‌شود و دستاورد‌های فناوری، علمی، کشاورزی و فرهنگی کشور‌های مختلف در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار