سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با گزارشات هدف‌دار و مغرضانه روند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند

کمالوندی گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با گزارشات هدف‌دارِ سیاسی، غلط و مغرضانه روند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  به دنبال انتشار گزارش غیر دقیق مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، توضیحاتی توسط سفیر و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شد.

همچنین بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت که در پاسخ به انتشار گزارش غلط آقای گروسی مدیرکل آژانس، نامه‌ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیر سازنده اعتراض شده است.

کمالوندی توضیح داد که آقای گروسی و همکاران ایشان بخوبی می‌دانند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین ها) مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی‌گردید.

وی گفت: درخواست تعمیم تعویض کارت‌های حافظه به دوربین‌های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و نیز دیدار حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار ضمن ارائه توضیحات توسط مهندس اسلامی، پاسخ منفی و مخالفت ایران را بدنبال داشت. کمالوندی توضیح داد که درج واژه "مشخص شده" در مقابل کلمه تجهیزات به همین منظور و با هدف مستثنی شدن این مجتمع از سرویس و تعویض کارت‌های حافظه صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان یاد آوری کرد که در دیدار وین هنگامی که بار دیگر مدیرکل درخواست سرویس دوربین‌های مجتمع کرج را مطرح نمود، مهندس اسلامی با صراحت کامل و ذکر دلایل مطرح شده در جلسه قبل، تعمیم تعویض کارت‌های حافظه به مجتمع یاد شده را ناممکن و خارج از چارچوب بیانیه مشترک اعلام نمود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران متذکر شد که ضرورت دارد مسئولین این سازمان بین‌المللی با پرهیز از موضع گیری‌های هدفمند سیاسی، گزارشات غلط و مغرضانه، روند سازنده ایجاد شده بدنبال مراودات اخیر ایران و آژانس را تخریب نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
آقای کمالوندی تورم تحریم از یک تحریم داخلی گرانی های ناحق راند فساد حر ج مرج در اقتصاد نود درصد جامعه رفتن زیر فقر دست بردارید از این رفتارن مکر همه دنیا انرژی هسته ای ندارد بس کنید شعار حرف تا که شما مسولین حقوق بگیران نجومی مشکل ندارید تازه این وضع به نفی امثال شما است بس کنید حقیقت باشید با مردم پول ملی نابود شد تورم رها شده مردم از دست مسولین به کی داد بزنند
Canada
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
گروسی جان .شل کن .سفت کن گذاشتی
یکبار میگویی .روند کار طبق معاهده ازانس بین الملی است
یکبار کل داستان را انکار میکنی
اول make your mind
از همه کسانی که باید اجازه بگیری برای تنظیم گزارش
اول مجوزها را بگیر و بعد گزارش بده
امیدورام برای تمام کشورها بدون تبعیض
همین روش را پیاده کنی که
بعدها بهت دو رو نگویند و بی انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
این گروسی نیومده مشخصه چطور آدمیه نمی شد به حرفش اتکا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
تا کی باید به این ها باج بدیم، مگه این به اصطلاح آژانس در کشور های دیگر نظیر آمریکا،روسیه چین فرانسه،عربستان،اسرائیل،انگلیس، و خیلی های دیگر این قدر دوربین نظارتی و بازرسی دارد که در ایران دارد، فقط ما باید تحت کنترل باشیم، چرا به اونا کاری ندارن، هر کسی با سطح درک خیلی پائینی می تواند بفهمد که این سازمان مترسک همون کشورهای استکباری و مشرک هستش جمع شون کنین ببینین چطور به علط کردن می افتن، بازرسی چی کشک چی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
وقتی آژانس بین المللی هسته ای در باره برنامه هسته ای ایران گزارشی میدهد تمام رسانه های بین المللی گزارشش راپوشش میدهند وطبق انعکاس وسیع وبین المللی آن گزارش (خواه غلط خواه صحیح)امریکا وغرب موضع گیری ضد ایرانی شان در سطح افکار عمومی جهان توجیه میشود.
اما نامه واعتراض شدید یا غیر شدید ایران صاف میره تو کشو میز مدیر اژانس بین المللی وهیچ کجا جز در داخل ایران انعکاسی ندارد . واین بی کفایتی مسولین ایرانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
گرسنگی رو مردم بدبخت ایران می کشند. قمپوز رو آقایون در میکنند.
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مردم ایران بدبخت نیستن
بدبخت تویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
بایستی هر گونه بیانیه مشترک و یا تفاهم نامه ای را چنان دقیق و شفاف تنظیم کنید که هر بهانه جویی را از طرف مقابل در قبال مستثنائات سلب کند.
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
ادامه مذاکرات برجام و موافقت بازدید هسته ای رو منوط به عضویت اسراییل در ان پی تی و نابودی ۳۰۰ کلاهک هسته ای بکنین در غیر اینصورت از ان پی تی خارج شین.مذاکره کردیم که تورم و گرانی و پراید ۱۴۰ میلیونی نبینیم که دیدیم مابقی دیگه ارزش چانه زنی نداره
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
منوط به عضویت اسراییل در ان پی تی و نابودی ۳۰۰ کلاهک هسته ای بکنند چه??
بما چه??
از ان پی تی خارج شیم که بشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۱۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
شما چرا اینقدر به گزارش‌های آژانس اهمیت میدید و براتون مهمه،وقتی هر کاری میکنید بازم گزارش مغرضانه میده نباید بهش اهمیت بدین و باید کار خودتون را با قدرت پیش ببرید اونها هیچ کاری از دستشون بر نمیاد اگر ما زیادی بهشون اهمیت ندیم و بزرگشون نکنیم
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اونها که هیچ کاری از دستشون بر نمیاد هیچ ماهم هر کاری از دستمون بر میاد میکنیم محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۰۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
سلام ،

انرژی اتمی بخش قدرتمند نظام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
اگر ایران نبود سازمان ملل و انرژی اتمی می خواست برای چه کسی گزارش تهییه کنه؟؟
فقط به ایران گیر می دهند
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
اگر ایران کجا نبود??
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
اژانس تحت نظر و وابسته به غرب است چرا با دارنده گان بمب هسته ای و کشورهای در حال ساخت مراکز هسته ای برخوردی نمیشود تمام هم و غم انها شده ایران فقط ایران است که انها باهاش مشکل دارند چرا که وابسته به هیچ احدی نیست مسئولان بهوش باشند و فریب سیاسی کاری غرب و اژانس را نخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
راست میگید محکم بایستید و بگید دوربینها رو جمع کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
از گندکاریاتون کاملا مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
ساکت
آخرین اخبار