عضو نشست اربیل: فکر می‌کردیم برای گفت‌وگوی بین ادیان دعوت شده‌ایم!

یکی از شرکت‌کنندگان در نشست اربیل افشا کرد با فریب به این نشست دعوت شده بوده و از شنیدن صحبت‌هایی درباره عادی سازی روابط تعجب کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «فلاح حسن الندا» پسر شیخ عشیره دیکتاتور سابق عراق (صدام حسین) در خصوص شرکت در نشست غیرقانونی اربیل که در آن مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح شده بود، اعلام کرد: روز قبل از این نشست با «وسام الحردان» برگزار کننده آن در اربیل دیدار داشتم. او به من گفت نشستی صلح‌آمیز برای همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان ترتیب داده است که یهودیان نیز در آن حضور دارند.

او افزود: بعد از شرکت در این نشست من و بیشتر اعضای آن که با فریب به آن جا دعوت شده بودیم از شنیدن صحبت‌هایی در خصوص عادی‌سازی روبط با اسرائیل و سخنرانی چندین صهیونیست تعجب کردیم!

الندا اضافه کرد: ما در خصوص مسئله فلسطین با هیچ کس مصالحه نمی‌کنیم. با دیگر ادیان نیز هیچ مشکلی نداریم و یهودیان عراق می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند، اما من از الحردان که با دروغ مرا به این نشست برد شکایت خواهم کرد.

روز گذشته نشست غیرقانونی در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد که یکی از اهداف آن عادی‌ سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بود. بعد از این نشست دولت عراق به سرعت آن را رد و اعلام کرد به آرمان فلسطین خیانت نخواهد کرد و از برگزاری این چنین نشستی نیز بی‌خبر بوده است. با این حال نشست غیرقانونی اربیل واکنش مردم و گروه‌های مختلف عراق را برانگیخت و همه آن‌ها خواستار برخورد جدی با متخلفان بودند.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز پس از شدت گرفتن واکنش‌ها از برگزاری این نشست اظهار بی‌اطلاعی کرد!

با این حال با افزایش فشار مردم و گروه‌های مختلف عراق از سنی مذهب و اهل تشیع تا کرد‌های این کشور مقامات عراق امروز اعلام کردند شرکت‌کنندگان در این کنفرانس باید بازداشت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار