بازداشت شرکت کنندگان در نشست صهیونیستی اربیل عراق

قوه قضاییه عراق حکم بازداشت افرادی که در نشست غیرقانونی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شهر اربیل حاضر بودند را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، قوه قضائیه عراق امروز (یک‌شنبه) حکم بازداشت افراد شناسایی شده که در نشست غیرقانونی با عوامل رژیم صهیونیستی در اربیل اقلیم کردستان عراق شرکت داشتند را صادر کرد.

 خبرنگار راشاتودی در عراق گزارش داد که شورای عالی قضایی عراق بر اساس اطلاعاتی که مشاور امنیت ملی به این شورا داده، بیانیه‌ای صادر کرده است و در آن صدور حکم بازداشت وسام الحردان، رئیس شورای «صحوه العراق» را که بیانیه درخواست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را قرائت کرده، اعلام کرده است.

وی افزود : دومین حکم بازداشت علیه مثال الآلوسی، نماینده سابق پارلمان و سحر کریم طائی، کارمند وزارت فرهنگ، صادر شد.

در پی صدور این احکام شورای عالی قضایی عراق شرکت آن‌ها در کنفرانس عادی سازی را جنایت توصیف و اعلام کرد که به محض شناسایی سایر  افراد حاضر در این نشست، حکم بازداشت دیگری صادر خواهد شد.

منابع عراقی روز شنبه اعلام کردند نشستی در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق برگزار شد که افراد حاضر در آن خواهان عاد‌ی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شده‌اند. به گفته فرانس پرس این نشست با حمایت اندیشکده‌ای آمریکایی و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر که ۶۰ نفر از آنان فعالان شبکه های اجتماعی بودند، برگزار شد.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی العهد عراق «وسام الحردان الدلیمی» رئیس شورای «صحوه العراق» در نشست مذکور خواستار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده و این کار حمایت کرده است. این در حالی است که عراقی‌ها برای زیارت اربعین حسینی (ع) عازم کربلا هستند.


بیشتر بخوانید:


در پی این نشست مقامات دولتی عراق و گروه‌های مقاومت این کشور این بیانیه را محکوم و از حق مردم فلسطین دفاع کردند. دولت عراق آشکارا بر موضع تاریخی و ثابت ملت این کشور در حمایت از آرمان عادلانه فلسطین و دفاع از حقوق فلسطینیان به ویژه در برخورداری از کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف و رد شهرک‌سازی، تعرض و اشغالگری‌های تل‌آویو علیه ملت فلسطین تأکید کرد.

وزارت خارجه عراق تاکید کرد که این همایش‌ها تلاشی برای بر هم ریختن وضعیت عمومی و احیای لحن نفرت‌انگیز فرقه‌گرایی است آن هم در شرایطی که عراق در حال آماده شدن برای ورود به انتخابات زودهنگام و منصفانه است. مفهوم عادی‌سازی روابط از نظر قانونی، حقوقی و حاکمیتی در کشور عراق مردود است.

گروه های مقاومت عراق نیز در بیانیه‌هایی برگزاری چنین نشستی را محکوم کردند و تاکید کردند که مقاومت اسلامی در برابر این خیانت بزرگ ساکت نمی‌ماند و به دشمن صهیونیستی و کسانی که با آن همکاری می‌کنند درس عبرت می‌دهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار