تأکید دوباره وزارت خارجه عراق بر آرمان فلسطین

وزارت خارجه عراق اعلام کرد کشورش بر موضع ثابت و اصولی خود در قبال آرمان ملت فلسطین تاکید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه المیادین‏، وزارت امور خارجه عراق روز شنبه اعلام کرد بر موضع ثابت و اصولی خود درباره حمایت از آرمان ملت فلسطین تاکید می‌کنیم و موضع خود را در سازمان‌های بین المللی ابراز می‌داریم.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد حقوق ملت فلسطین با گذشت زمان از بین نخواهد رفت.

گفتنی است صبح امروز نیز دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای، نشست غیرقانونی را که از سوی برخی از شخصیت‌های عشایری مقیم در اربیل برگزار شد، قاطعانه رد کرد.

در این بیانیه آمده بود: دولت عراق ابتدا تأکید می‌کند که چنین نشست‌هایی به نمایندگی از طرف مردم شهر‌های این کشور برگزار نمی‌شوند بلکه تنها موضع افرادی را که در آن‌ها مشارکت کرده‌اند، اعلام می‌کند.

دولت عراق تأکید کرد: این همایش‌ها تلاشی برای بر هم ریختن وضعیت عمومی و احیای لحن نفرت‌انگیز فرقه‌گرایی است آن هم در شرایطی که عراق در حال آماده شدن برای ورود به انتخابات زودهنگام و منصفانه است. مفهوم عادی‌سازی روابط از نظر قانونی، حقوقی و حاکمیتی در کشور عراق مردود است.

منابع عراقی، امروز (شنبه) مدعی شدند که بیش از ۳۰۰ نفر در یک نشست که در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق برگزار شده است، خواهان عاد‌ی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار