مدیر عامل آب منطقه‌ای اردبیل:

آب آشامیدنی پایدار در خلخال تامین شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: توسعه منابع آب در شهرستان خلخال با هدف تامین آب آشامیدنی پایدار تحقق یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جنگی مرنی در بازدید از طرح‌های آبی خلخال گفت: سه طرح سد بفراجرد، آبرسانی خلخال و تصفیه خانه آب آشامیدنی خلخال به طور همزمان در دست اجرا بوده و تلاش براین است در زمان مقرر این طرح‌ها به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های مستمری در سال‌های اخیر برای تامین آب آشامیدنی پایدار در خلخال انجام شده است، افزود: در این راستا ۱۶۲ لیتر در ثانیه آب سالم و بهداشتی خلخال تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به احداث سد مخزنی بفراجرد به ظرفیت ۶ میلیون مترمکعب و خط انتقال ۱۱ کیلومتری از این سد اضافه کرد: با اتمام احداث تصفیه خانه آب آشامیدنی در بالادست شهر خلخال به روش Bot، حدود ۱۳۵ لیتر در ثانیه آب تحویل آبفای شهرستان خلخال شده و مردم از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره‌مند هستند.

جنگی مرنی اظهار کرد: ظرفیت تصفیه خانه احداثی ۲۸۵ لیتر در ثانیه است و در صورت نیاز می‌توان از تمام ظرفیت موجود تصفیه خانه بهره‌مند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: طرح‌های سه گانه آبرسانی به شهر خلخال با هزینه حدود ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال و ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل احداث و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: اجرای بیش از ۱۰ کیلومتر از طرح خط لوله انتقال آب از سد بفراجرد به تصفیه‌خانه آب آشامیدنی خلخال نیز به اتمام رسیده و کمتر از یک کیلومتر از آن باقی مانده است.

جنگی مرنی درباره احداث سد مخزنی هشتجین نیز گفت: تا یک ماه آینده عملیات اجرایی احداث سد مخزنی هشتجین در خلخال شروع می‌شود.

شهرام اقلیما نماینده مجری طرح آبرسانی خلخال نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های آب شهرستان خلخال و تامین آب تصفیه خانه خلخال گفت: برای تکمیل طرح آبرسانی خلخال و قسمت‌های مرتفع شهر،۲ مخزن یک هزار مترمکعبی، یک باب ایستگاه پمپاژ و نیز خط انتقال به طول ۳ کیلومتر با عنوان زون ۳ در حال اجرا می‌باشد.

۱۰ سد بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.