سقوط ۲ بالگرد نظامی ارتش لیبی

۲ فروند بالگرد نظامی ارتش لیبی در یک عملیات نظامی در پایگاه هوایی «بنینا» در جنوب این کشور سرنگون شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیرو‌های نظامی لیبی اعلام کردند امروز یکشنبه ۲ فروند بالگرد نظامی خود را در درگیری با گروه شورشی موسوم به «فکت» در یک عملیات نظامی در مرز این کشور با چاد از دست دادند.

نیرو‌های ویژه تحت فرماندهی خلیفه حفتر در بیانیه‌ای اعلام کردند که این ۲ بالگرد در یک عملیات نظامی در پایگاه هوایی «بنینا» در جنوب لیبی با یکدیگر برخورد کرده و سقوط کرده‌اند. نوع این بالگرد‌ها اما اعلام نشده است.

نیروهای نظامی تحت فرماندهی «ژنرال خلیفه حفتر» موسوم به ارتش ملی لیبی (LNA) از هفته گذشته در نبرد‌هایی با این گروه شورشی در جنوب لیبی در نزدیکی مرز با کشور چاد درگیر است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این بار دیگر از کشور‌ها خواست تا همه نیروهای خود را از لیبی خارج کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: همه کشورها باید نیروهای خود را از لیبی خارج کنند. آن‌ها با نقض آتش‌بس موجب ایجاد ناآرامی‌ها در این کشور شده‌اند.

او همچنین از کشور‌هایی که تسلیحات و تجهیزات نظامی به شبه نظامیان ارائه می‌دهند، خواست تا نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل را متوقف کنند. 

لیبی با سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج فرو رفته است و از سال ۲۰۱۶ با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است. دولت وحدت ملی در لیبی به ریاست عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر در ماه مارس تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار