مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

کتابداری هیچ وقت تعطیل نیست

با توجه به تغییر وضعیت مشهد به نارنجی کلیه کتابخانه‌های عمومی اعم از مستقل و مشارکتی از روز شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ آماده ارائه خدمات به علاقمندان و اعضا می‌باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در ایام قرنطینه و تعطیلی موقت کتابخانه ها، همکاران ما فعالیت‌های موثر و مفیدی از قبیل برگزاری پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب و نویسنده در صفحات مجازی شخصی و کتابخانه‌ای اینستاگرام، برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی کتاب با حضور نویسنده‌ها در بستر فضای مجازی اسکای روم انجام داده اند.

او با بیان اینکه در وضعیت نارنجی فعالیت کتابخانه‌ها با محدودیت‌های مواجه است، افزود: کتابخانه‌های عمومی مستقل و مشارکتی هر روز به جز ایام تعطیلات رسمی جهت ارائه خدمات کتابخانه‌ای فعال و سالن‌های مطالعه نیز با ۳۰% ظرفیت آماده ارائه خدمات هستند، استفاده از ماسک برای مراجعین الزامی و امانت کتاب به صورت قفسه باز و با انتخاب مستقیم عضو انجام می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به امکان استفاده از خدمات غیرحضوری در ایام کرونا، ادامه داد: اعضای کتابخانه‌ها جهت امانت کتاب می‌توانند با استفاده از طرح «کتاب موتوری» در قالب تماس تلفنی و یا ارسال درخواست اینترنتی از راه‌های معرفی شده منابع مورد نظر خود را از کتابخانه درخواست و درب منزل دریافت نمایید.

سبزیان بیان کرد: شایان ذکر است که مدت تعطیلی کتابخانه‌ها به زمان عضویت اعضا اضافه و جرایم دیرکرد منابع امانتی در این مدت بخشیده خواهد شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.