برخواه: قهرمانان ما اگر می‌خواهند الگو باشند، باید رعایت نظم و انضباط را به عمل آورند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره آخرین وضعیت ملی پوشان کشورمان قبل از شرکت در مسابقات جهانی ازبکستان توضیحاتی را بیان کرد.

محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت ملی پوشان قبل از شرکت در مسابقات جهانی اظهار داشت: اردوی تیم ملی از روز چهارشنبه هفته گذشته در کمپ تمرینی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و وزنه برداران ما با آمادگی نسبتا خوبی وارد اردو شدند. اول قرار بود شهریور ماه مسابقات لیگ برتر شروع شود و وزنه برداران ما خودشان را تا حدودی برای بازی‌های لیگ آماده کرده بودند. از سطح آمادگی نفرات راضی هستم و ۳ ماه تا شروع مسابقات جهانی فرصت داریم تا وزرنه بردارانمان به اوج آمادگی برسند.

تصمیم فدراسیون جهانی وزنه برداری برای انجام مسابقات کاملا درست بود

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره اینکه مسابقات المپیک تازه تمام شده است و بلافاصله بعد از آن باید در مسابقات جهانی شرکت کنید، آیا این فاصله کم به وزنه برداران لطمه وارد نمی‌کند بیان داشت: به هر حال کرونا امسال شرایط خاصی را به وجود آورده بود. به طوری که مسابقات المپیک که قرار بود سال گذشته برگزار شود به تعویق افتاد و بازی‌ها امسال برگزار شد. در هر صورت طبق برنامه ریزی که فدراسیون جهانی انجام داده است تصمیم گرفتند که مسابقات جهانی را تعطیل نکند. در سال‌هایی که مسابقات المپیک برگزار می‌شد فدراسیون جهانی مسابقات قهرمانی جهان را برگزار نمی‌کرد، اما امسال به خاطر تعویق رقابت‌های المپیک مجبور شدند که بازی‌های جهانی را بلافاصله بعد از این بازی‌ها برگزار کنند که فکر می‌کنم تصمیم درستی بود.


بیشتر بخوانید


وزنه بردارانی که در المپیک حضور نداشتند فرصت دارند در جهانی خودشان را نشان دهند

برخواه افزود: به نظر من خیلی از نفراتی که شانس حضور در المپیک را پیدا نکرده بودند الان می‌توانند در مسابقات جهانی وزنه بزنند. نفراتی هم که در تیم ما حضور دارند کسانی هستند، که هیچ کدام در المپیک حضور نداشتند و فکر می‌کنم بازی‌های جهانی مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد.

قهرمانان ما اگر می‌خواهند الگو باشند باید رعایت نظم و انضباط را به عمل آورند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره نبود سهراب مرادی، کیانوش رستمی و علی داودی در مسابقات جهانی و اینکه آیا با وزنه برداران جوان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنید عنوان کرد: فدراسیون چند وقت پیش ابلاغیه‌ای منتشر کرد و در آن نوشت هر وزنه برداری که می‌خواهد برای تیم ملی وزنه بزند حتما باید در تمرینات گروهی شرکت کند و به نظر من این تصمیم کاملا درست بود. این تصمیمی که فدراسیون گرفت به خاطر نظم و انضباطی است، که تمامی نفرات باید آن را رعایت کنند. از این به بعد ما همین مسیر را ادامه خواهیم داد. همچنین ما با این کار می‌خواستیم یک فرصتی هم به جوانانمان بدهیم. قهرمانان ما اگر می‌خواهند برای ورزشکاران جوان الگو باشند حتما باید رعایت نظم و انضباط را به عمل آورند.

بزرگترین نقطه قوت داودی نظمی بود که در تمرینات داشت

برخواه درباره نبود علی داودی در مسابقات جهانی و اینکه چه کسی به جای او وزنه خواهد زد نیز گفت: علی داودی بعد از مسابقات المپیک از نظر ذهنی کمی خسته شده بود و به همین دلیل از من خواست که در مسابقات جهانی شرکت نکند. من اصرار داشتم که داودی در اردو حضور داشته باشد، زیرا بزرگترین نقطه قوت او از نظر من نظمی بود که در تمرینات داشت و رمز موفقیت او در همین است. در وزن داودی ما آیت شریفی و علیرضا یوسفی را داریم. شریفی در سال ۲۰۱۹ موفق شد در مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی دست پیدا کند. علیرضا یوسفی هم در سال ۲۰۱۸ قهرمان المپیک نوجوانان شد و در سال ۲۰۱۹ هم در رده مسابقات جوانان جهان صاحب مدال شد. در هر صورت این ۲ نفر فرصت خوبی دارند که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان خودشان را به خوبی نشان دهند.


بیشتر بخوانید


ایوب موسوی و رضا دهدار جایگزین‌های خوبی هستند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره جایگزین‌های سهراب مرادی و کیانوش رستمی هم در مسابقات جهانی بیان کرد: در وزن این ۲ نفر ما به ترتیب ایوب موسوی و رضا دهدار را داریم. این ۲ نفر در سال‌های اخیر در مسابقات جهانی بار‌ها موفق شدند برای کشورمان مدال بگیرند. موسوی در سال ۲۰۱۷ نایب قهرمان جهان شد و در سال ۲۰۱۹ روی سکو رفت و مدال برنز گرفت. همچنین رضا دهدار هم در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ مدال برنز گرفت و در ۲ ضرب قهرمان جهان و صاحب مدال طلا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار