آیا اساسنامه جدید می‌تواند وزنه برداری را از حذف در المپیک نجات دهد؟

مقامات فدراسیون جهانی وزنه برداری امیدوارند با تصویب اساسنامه جدید بتوانند از خطر حذف این رشته در المپیک جلوگیری کرده باشند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وزنه برداری مانند بسیاری از رشته‌های ورزشی است که در المپیک حضور دارد. در اطراف این رشته پول‌های زیادی وجود دارد، اما مهم‌ترین مسئله نحوه چگونه خرج کردن آن است. در کنار مسائل مالی که در وزنه برداری وجود دارد، دوپینگ هم یکی از مشکلاتی است که به آن اضافه شده است. در طول چند سال گذشته تست دوپینگ یبیش از ۶۰۰ وزنه بردار جهان مثبت شده است، که در بین آن‌ها مدال آوران المپیکی هم دیده می‌شود.

کمیته بین المللی المپیک به خاطر همین دوپینگ بار‌ها فدراسیون جهانی وزنه برداری را تهدید به تعلیق از المپیک کرده است. به هیمن دلیل مقامات بین المللی وزنه برداری هم تصمیم گرفتند تا اساسنامه خود را اصلاح کرده و از حذف این رشته در مسابقات المپیک جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید


بدین منظور فدراسیون جهانی وزنه برداری هفته گذشته کنفرانسی را در دوحه قطر برگزار کرد و تمامی اعضای این کنگره به تصویب قانون اساسی جدید رای دادند. اعضای کنگره امیدوارند که توانسته باشند نظر کمیته بین الممللی المپیک را راجع به حذف وزنه برداری از المپیک را تغییر داده باشند.

در هیمن رابطه فیل اندرو مدیر اجرایی تیم ملی وزنه برداری آمریکا بعد از جلسه فدراسیون جهانی درباره خطر این رشته از مسابقات المپیک اظهار داشت: من زیاد مطمئن نیستم که وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور خواهد داشت یا خیر، اما در دوحه تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا کمیته بین اللملی المپیک به ما فرصتی بدهد تا تعداد دوپینگی‌های این رشته را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار