سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری نوجوانان:

به رده‌های پایه اهمیت ندهیم، لطمه می‌خوریم/ سالن‌های بدنسازی ایران به پول وابسته اند

امینی فرد گفت: اگر مسئولان فدراسیون وزنه برداری به رده‌های پایه اهمیتی ندهند، در آینده لطمه می‌خوریم.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو ورزش، علی امینی فرد، سرمربی سابق  تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان درباره کناره گیری برخی از مربیان و قهرمانان این رشته اظهار داشت: این را باید از مدیرانی که در فدراسیون هستند سوال کنیم. اگر نگاه مدیران ۴ ساله باشد، ما نمی‌توانیم موفق شویم. در گذشته یک کمیته استعدادیابی در کمیته المپیک داشتیم و نونهالان را مورد تشویق قرار داده و آن‌ها را علاقه مند می‌کردیم تا به فعالیت در رشته وزنه برداری تشویق شوند. اگر نگاه ما بلند مدت باشد و مجریان ما طبق برنامه‌ها عمل کنند، می‌توانیم در آینده ورزشکاران خوبی در سطح جهانی داشته باشیم.

او افزود: اگر فدراسیون هر ۴ سال یک بار بخواهد کادرفنی تیم‌های ملی را تغییر دهد و به ورزشکاران رده‌های پایه اهمیتی ندهد، قطعا خلاء بزرگی در وزنه برداری کشور به وجود می‌آید.  بعد از المپیک ۲۰۱۸ علیرضا یوسفی یک یا ۲ بار به اردو آمد و پس از آن خبری از او نشده است. آیا ما ورزشکارانی که در رده‌های پایه داریم را باید کنار بگذاریم و هیچ حمایتی از آنان نکنیم و آن‌ها را در اردو‌ها راه ندهیم؟

امینی فرد درباره عدم حضور خود در کادرفنی تیم ملی نوجوانان پس از المپیک نوجوانان گفت: در این باره باید از مسئولان فدراسیون وزنه برداری سوال کنید. ما بعد از المپیک آمدیم، اما رئیس فدراسیون حتی جواب ما را هم نداد. می‌خواستم سوال کنم که چه اتفاقی افتاده است که من را کنار گذاشته اید. اگر مشکلی بود چرا از طریق کمیته فنی اعلام نکرده اید؟ چرا مشکل را حل نکردید؟ من فکر می‌کنم مسائل پشت پرده دیگری وجود دارند که شایسته خانواده وزنه برداری نیست. هیئت استان ما هم خوب نیست. در سال‌هایی که مربی تیم ملی بودم، مدیرکل هیئت استان حتی یک بار هم به من تبریک نگفت و هیچ وقت با من تماس نگرفت. یک حالت خودمحوری در استان‌ها و فدراسیون ایجاد شده است و با ادامه این روند فکر نمی‌کنم وزنه برداری ایران آینده خوبی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


علی امینی فرد درباره شرایط تیم‌های پایه و استعدادیابی در وزنه برداری گفت: آموزشگاه‌ها پایه‌های اساسی ورزش کشور ما بودند و از طریق مدارس می‌توانستیم نونهالان را به فعالیت در رشته وزنه برداری تشویق کنیم؛ اما متاسفانه مسابقات آموزشگاهی دیگر برگزار نمی‌شوند. سالن‌های ما تبدیل به سالن‌هایی شده که به شدت به پول وابسته اند و کسانی به دنبال ورزش می‌روند که از طرف دیگر منفعتی برای آن‌ها داشته باشد. در حال حاضر سالن‌هایی که سازمان تربیت بدنی در اختیار هیئت‌های استانی گذاشته است، با پول در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد. البته قبلا سالن برای ورزشکاران رایگان بود. کسانی به رشته وزنه برداری روی می‌آورند که از قشر متوسط به پایین هستند. امیدوارم فدراسیون وزنه برداری و وزیر ورزش و جوانان جدید این مشکلات را از سر راه ما بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار