بیرانوند: احتمال حذف وزنه برداری از مسابقات المپیک وجود دارد/ شرکت در مسابقات گزینشی، دلیل بر گرفتن سهمیه نیست

دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره حذف این رشته از مسابقات المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت وگو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف وزنه برداری از رقابت های المپیک اظهار داشت: سیاست‌های فدراسیون جهانی برای المپیک پاریس مبنی بر مبارزه با دوپینگ است و می‌خواهد تا آن جا که امکان دارد، تست‌های مثبت این رشته را کاهش دهد. قرار است اساسنامه وزنه برداری در فدراسیون جهانی تغییر کند و رئیس این فدراسیون هم بر اساس اساسنامه جدید معرفی خواهد شد. در هر صورت کمیته بین المللی المپیک با هماهنگی‌هایی که با فدراسیون جهانی وزنه برداری انجام داده است می‌خواهد تا حد امکان تست‌های مثبت دوپینگ را کاهش دهد.

احتمال حذف وزنه برداری از مسابقات المپیک وجود دارد

دبیر فدراسیون وزنه برداری افزود: به هر حال اگر این اتفاق رخ دهد، به نظر من هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد؛ اما اگر قرار باشد فدراسیون جهانی وزنه برداری با همان سیستم قبلی خودش در بحث دوپینگ فعالیت کند، احتمال آن که از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حذف شود، زیاد است.

نام سهراب مرادی بین ۸ نفر برتر جهان قرار نداشت

بیرانوند درباره این که برخی معتقدند سهراب مرادی می‌توانست در المپیک توکیو حاضر شود، اما مسئولان فدراسیون وزنه برداری در این مورد کوتاهی کردند نیز بیان کرد: فدراسیون جهانی وزنه برداری قبل از مسابقات المپیک طی نامه‌ای به ما اعلام کرد که سهراب مرادی، علی هاشمی و علی داودی ۳ وزنه بردارمان زمان لازم برای حضور در المپیک را طی کرده اند. از بین این ۳ نفر ما فقط ۲ نفر را می‌توانستیم برای المپیک انتخاب کنیم. زمانی که ما مشغول انتخاب افراد مناسب برای المپیک بودیم، طبق آئین نامه انتخابی المپیک نام سهراب مرادی جزء ۸ نفر اول برتر جهان نبود.


بیشتر بخوانید


کسی از حذف وزنه برداران چین، کلمبیا و ساموآ قبل از مسابقات المپیک اطلاع نداشت

دبیر فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: کمیته ملی المپیک برای انتخاب وزنه برداران مورد نظر ۲ راه حل را به ما ارائه کرد. یکی آن که فرد یا جزء ۸ نفر اول جهان باشد و یا نفر اول قاره باشد. متاسفانه سهراب مراد‌ی نه جزء ۸ نفر اول جهان و نه در قاره آسیا اول بود. این در حالی است که علی هاشمی و علی داودی هر ۲ جزء ۸ نفر اول جهان بودند. به همین دلیل عقل و منطق این را می‌گوید که وقتی فردی حذف می‌شود، نام او را در لیست المپیک قرار ندهیم. جدا از این موضوع وزنه برداران چین، کلمبیا و ساموآ از مسابقات المپیک حذف شدند و کسی از این موضوع اطلاع نداشت.

شرکت در مسابقات گزینشی دلیل بر گرفتن سهمیه نیست

بیرانوند گفت: ما بر اساس وظیفه‌ای که داشتیم علی هاشمی و علی داودی را برای المپیک انتخاب کردیم. زمانی که ما این نفرات را انتخاب کردیم، سهراب مرادی به هیچ عنوان سهمیه را کسب نکرده بود. این در حالی است که عده‌ای گفتند او در مسابقات گزینشی شرکت کرده است. این که طرف در مسابقات گزینشی شرکت کند، دلیل بر این نمی‌شود که سهمیه را هم به دست آورده است. اگر مرادی در مسابقات گزینشی کلمبیا می‌توانست جزء نفر اول قاره آسیا قرار بگیرد، قطعا به بازی‌های المپیک راه پیدا می‌کرد. متاسفانه او در آن جا دچار آسیب دیدگی از ناحیه کتف شد و نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار