مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی:

بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان ثبت نام کتاب درسی را انجام داده اند

امینی با اشاره به آمار جاماندگان از ثبت سفارش کتاب‌های درسی گفت: به طور میانگین بیش از ۹۰ دانش آموزان ثبت نام کتاب‌های درسی را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا امینی مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی درباره وضعیت توزیع کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بیش از ۱۴۶ میلیون کتاب درسی با تنوع ۹۹۴ عنوان برای ۱۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور کتاب تولید کردیم که ۹۵ درصد آن در سطح کشور و مناطق توزیع شده است.

او ادامه داد: کتاب‌های درسی از امروز هم به تدریج از مناطق به مدارس توزیع می‌شود تا به مرور تا ۳۱ شهریور به طور کامل توزیع آن تکمیل شود.

امینی با اشاره به اینکه در مجموع به طور میانگین ۹۰.۴۹ درصد دانش آموزان ثبت نام کتاب درسی داشتند، درباره آمار جاماندگان از ثبت سفارش کتاب درسی گفت که تاکنون در دوره ابتدایی ۹۶.۲۲ درصد دانش آموزان، در متوسطه اول ۸۵.۴۴ درصد و در متوسطه دوم شامل تمام شاخه‌های تحصیلی ۶۸ درصد دانش آموزان ثبت سفارش کرده اند.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی درباره دانش آموزانی که کتاب درسی به هر علتی به دست آن‌ها نرسیده است، بیان کرد: این دسته از دانش آموزان اگر ثبت نام در مدرسه نداشته اند باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند یا اگر ثبت سفارش کتاب درسی نداشته‌اند، هرچه سریعتر طی این مدت ۱۰ روزه اقدام کنند.

او درباره روند تحویل و توزیع کتاب‌های درسی به این گروه از دانش آموزان اضافه کرد: چون کتاب در مناطق دپو شده است، بعد از ثبت سفارش، به دانش آموزان در اولین فرصت ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.